Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Αντιδράσεις στην Ήπειρο από τις προτάσεις της Θ. Δραγώνα.

«Να γίνουν προαιρετικά μαθήματα» θέλει η Ειδ. Γραμματέας.  Για την Ιστορία και τα Θρησκευτικά..ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ( «Ξαναχτύπησε» η Θ. Δραγώνα με τα βιβλία στη Βόρειο Ήπειρο! Ανάστατος και πάλι ο Ελληνισμός της Αλβανίας! ) 
 Σωρεία αντιδράσεων έχει προκληθεί στους εκπαιδευτικούς κύκλους της Ηπείρου από την πρόταση της ειδικής γραμματέως του Υπουργείου Παιδείας Θάλειας Δραγώνα να γίνουν προαιρετικά τα μαθήματα της Ιστορίας και των Θρησκευτικών, στη Β’ και στη Γ’ Λυκείου.
Πολλοί τονίζουν, πως, αν τελικά υλοποιηθεί η πρόταση της ειδικής επιτροπής, της οποίας προΐσταται η κ. Δραγώνα, τότε η Παιδεία της χώρας θα έχει δεχθεί ένα «ισχυρό πλήγμα».
Μάλιστα, η Θάλεια Δραγώνα, μιλώντας στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» τονίζει, πως «αν δεν γίνουν αυτά τα μαθήματα προαιρετικά, δεν θα βγει... η πασιέντζα» την οποία ρίχνει το Υπουργείο για να μειώσει τα υποχρεωτικά μαθήματα σε έξι ή επτά!
 Εκπαιδευτικοί τονίζουν, πως σε καμία άλλη χώρα δεν έχουν καταργηθεί από τον βασικό κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων τα Θρησκευτικά, αλλά κυρίως η Ιστορία και σημειώνουν ότι «οι Έλληνες θα πρέπει να είμαστε περήφανοι για την πλούσια ιστορία μας και όχι να την εντάσσουμε στο παιχνίδι της επιλογής. Θα πρέπει να γίνουν πολλές αλλαγές στον τρόπο που την διδάσκονται οι μαθητές, ώστε να καταλάβουν τι μπορεί να τους προσφέρει».

Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Η κ. Δραγώνα σημειώνει, με τη σειρά της, ότι δεν καταλαβαίνει τον θόρυβο που έχει δημιουργηθεί, ενώ είναι χαρακτηριστικό, ότι η πρότασή της είναι να γίνει και η πληροφορική μάθημα επιλογής! «Η Κυβέρνηση εμφανίζεται υπέρμαχος των νέων τεχνολογιών και της χρήσης τους από τους μαθητές του Δημοτικού κιόλας. Σε τι ακριβώς εξυπηρετεί η πρόταση της κ. Δραγώνα;» σημειώνουν εκπαιδευτικοί στην Ήπειρο.
Η ειδική γραμματέας του Υπουργείου σημειώνει, πως είναι καλύτερο να δημιουργηθεί ένα τμήμα από 12 άτομα που αγαπούν την ιστορία από ένα τμήμα με 27 μαθητές που ενδεχομένως κάποιοι δεν την αγαπούν. Και συνεχίζει λέγοντας πως η Ιστορία δεν αφορά πολλούς, ενώ τα Θρησκευτικά δεν χρειάζεται να ενταχθούν στη βασική ομάδα των μαθημάτων. «Η πνευματικότητα και η καλλιέργεια που προσφέρει η διδασκαλία των Θρησκευτικών είναι σημαντική, αλλά αυτό μπορεί να εξυπηρετηθεί με την ένταξη του μαθήματος στη λίστα των μαθημάτων επιλογής» τονίζει.

Ο ΜΙΧ. ΤΡΙΤΟΣ
Υπενθυμίζεται, ότι ο κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και συνεργάτης του «Π.Λ.» κ. Μιχάλης Τρίτος είχε στείλει επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου, με την οποία την καλούσε να μην υλοποιήσει την πρόταση της κ. Δραγώνα για να γίνουν τα Θρησκευτικά μάθημα επιλογής. Κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τον κ. Τρίτο «σημαίνει πλήρη περιφρόνηση του μαθήματος και ουσιαστική κατάργησή του. Όμως αυτό χρήζει καλυτέρας αντιμετωπίσεως, γιατί είναι μάθημα ανθρωπιστικό, ηθοπλαστικό και φρονηματιστικό και στοχεύει στην ηθική θωράκιση της προσωπικότητας του μαθητή».