Πώς απαξιώθηκαν τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα. Στον «αέρα» παραγγελία ύψους 180 εκατ. δολαρίων για την πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ - Καταγγελίες εργαζομένων για ανυπόγραφες συμβάσεις και αδυναμία της εταιρείας να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της προς τις ένοπλες δυνάμεις της Γαλλίας, του Καναδά και των Φιλιππίνων
Ύποπτα παιχνίδια εις βάρος των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων καταγγέλλουν εργαζόμενοι, αφού, μέχρι και σήμερα, δεν έχει διοριστεί διοίκηση, με αποτέλεσμα να έχει συσσωρευτεί μεγάλος όγκος εργασίας (που αφορά στη διοίκηση) και «κολλάει» την παραγωγική διαδικασία των πέντε εργοστασίων.
Ένα από τα κύρια θέματα είναι αυτό των παραγγελιών και του μάνατζμεντ, καθώς περιμένουν για υπογραφή συμβάσεις που, μόνο η μία, φτάνει τα 180.000.000 δολάρια και εμπλέκονται τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα με την αμερικανική εταιρεία όπλων Α.Τ.Κ.
Υπάρχουν βέβαια και παραγγελίες, τις οποίες η -υπό ιδιωτικοποίηση- εταιρεία χρωστάει ακόμα και εμφανίζεται ασυνεπής στις υποχρεώσεις της, με φόβο να χαθούν προγράμματα πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Παραγγελίες στον αέρα…
Οι τρέχουσες ανολοκλήρωτες παραγγελίες των Ε.Α.Σ φτάνουν περίπου το ποσό των 10.000.000 ευρώ και αφορούν στις ένοπλες δυνάμεις τριών χωρών (Γαλλία, Καναδάς, Φιλιππίνες).
Με τις ένοπλες δυνάμεις της Γαλλίας υπάρχει ένα συμβόλαιο που τρέχει από το 2011, ύψους 3.000.000 ευρώ και αφορά νέο πιστοποιημένο πυρομαχικό από το ΝΑΤΟ, ενώ η παραγγελία είναι σε συνέχεια συμβάσεως 12.000.000 ευρώ. Η παραγγελία έπρεπε να είχε παραδοθεί στις αρχές του 2013.
Με τις ένοπλες δυνάμεις του Καναδά υπάρχουν σε εξέλιξη δύο συμβόλαι, το ένα από το 2009 και το άλλο από το 2010, για πυρομαχικά του πολεμικού τους ναυτικού. Το ύψος και των δύο συμβολαίων φτάνει τα 2.500.000 ευρώ και η παραγγελία έπρεπε να είχε παραδοθεί το 2012.
Με τις ένοπλες δυνάμεις των Φιλιππίνων υπάρχουν πέντε τρέχουσες συμβάσεις από το 2011, ύψους 5.000.000 ευρώ και αφορούν κλασικό πυρομαχικό πυροβολικού, που έπρεπε να είχε παραδοθεί, ήδη από τον Ιούνιο του 2012.
Όλες οι παραπάνω καθυστερήσεις των παραγγελιών οφείλονται σε ένα και μόνο γεγονός: την έλλειψη χρηματοδότησης και υποστήριξης για αγορά πρώτων υλών από μέρους της εταιρείας.
Παραγγελίες σε εξέλιξη…
Δεν είναι όμως μόνο οι παραγγελίες που έχουν καθυστερήσει να παραδοθούν στην ώρα τους, αλλά, εκτός των άλλων, τα ΕΑΣ έχουν επιλεγεί από την πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ, σε σύμπραξη με την αμερικανική πολεμική εταιρεία Α.Τ.Κ, για σύμβαση συνολικής αξίας 180 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η υλοποίηση της σύμβασης θα γεμίσει τη γραμμή παραγωγής τριών εργοστασίων για τα επόμενα έξι χρόνια, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως για την παραπάνω παραγγελία δεν υπάρχει κώλυμα χρηματοδότησης για την αγορά πρώτων υλών, καθώς περιλαμβάνονται στην πρόταση.
Το λυπητερό είναι ότι η σύμβαση δεν έχει υπογραφεί από τη διοίκηση των ΕΑΣ, αφού δεν έχει ακόμα διοριστεί από το Φεβρουάριο του 2013.
Επίσης, τα ΕΑΣ συμμετέχουν σε προγράμματα υψηλής τεχνολογίας σε συνεργασία με ευρωπαϊκές εταιρείες, καλύπτοντας τις ανάγκες του ΝΑΤΟ -και συγκεκριμένα τα προγράμματα I.R.I.S και Patriot.
Για το πρόγραμμα I.R.I.S εκκρεμεί παράδοση ύψους 1.500.000 ευρώ για την ολοκλήρωση συμβολαίου 25.000.000 ευρώ και με την στάση της ΕΑΣ κινδυνεύει να χαθεί παραγγελία ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ.
Για το πρόγραμμα Patriot συνεχίζεται η δεύτερη φάση του, αλλά παρουσιάζει καθυστερήσεις στην ανάθεση κατασκευαστικού έργου, λόγω και της κατάστασης που βρίσκεται η εταιρεία.
Ένα από τα κύρια θέματα είναι αυτό των παραγγελιών και του μάνατζμεντ, καθώς περιμένουν για υπογραφή συμβάσεις που, μόνο η μία, φτάνει τα 180.000.000 δολάρια και εμπλέκονται τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα με την αμερικανική εταιρεία όπλων Α.Τ.Κ.
Υπάρχουν βέβαια και παραγγελίες, τις οποίες η -υπό ιδιωτικοποίηση- εταιρεία χρωστάει ακόμα και εμφανίζεται ασυνεπής στις υποχρεώσεις της, με φόβο να χαθούν προγράμματα πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Παραγγελίες στον αέρα…
Οι τρέχουσες ανολοκλήρωτες παραγγελίες των Ε.Α.Σ φτάνουν περίπου το ποσό των 10.000.000 ευρώ και αφορούν στις ένοπλες δυνάμεις τριών χωρών (Γαλλία, Καναδάς, Φιλιππίνες).
Με τις ένοπλες δυνάμεις της Γαλλίας υπάρχει ένα συμβόλαιο που τρέχει από το 2011, ύψους 3.000.000 ευρώ και αφορά νέο πιστοποιημένο πυρομαχικό από το ΝΑΤΟ, ενώ η παραγγελία είναι σε συνέχεια συμβάσεως 12.000.000 ευρώ. Η παραγγελία έπρεπε να είχε παραδοθεί στις αρχές του 2013.
Με τις ένοπλες δυνάμεις του Καναδά υπάρχουν σε εξέλιξη δύο συμβόλαι, το ένα από το 2009 και το άλλο από το 2010, για πυρομαχικά του πολεμικού τους ναυτικού. Το ύψος και των δύο συμβολαίων φτάνει τα 2.500.000 ευρώ και η παραγγελία έπρεπε να είχε παραδοθεί το 2012.
Με τις ένοπλες δυνάμεις των Φιλιππίνων υπάρχουν πέντε τρέχουσες συμβάσεις από το 2011, ύψους 5.000.000 ευρώ και αφορούν κλασικό πυρομαχικό πυροβολικού, που έπρεπε να είχε παραδοθεί, ήδη από τον Ιούνιο του 2012.
Όλες οι παραπάνω καθυστερήσεις των παραγγελιών οφείλονται σε ένα και μόνο γεγονός: την έλλειψη χρηματοδότησης και υποστήριξης για αγορά πρώτων υλών από μέρους της εταιρείας.
Παραγγελίες σε εξέλιξη…
Δεν είναι όμως μόνο οι παραγγελίες που έχουν καθυστερήσει να παραδοθούν στην ώρα τους, αλλά, εκτός των άλλων, τα ΕΑΣ έχουν επιλεγεί από την πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ, σε σύμπραξη με την αμερικανική πολεμική εταιρεία Α.Τ.Κ, για σύμβαση συνολικής αξίας 180 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η υλοποίηση της σύμβασης θα γεμίσει τη γραμμή παραγωγής τριών εργοστασίων για τα επόμενα έξι χρόνια, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως για την παραπάνω παραγγελία δεν υπάρχει κώλυμα χρηματοδότησης για την αγορά πρώτων υλών, καθώς περιλαμβάνονται στην πρόταση.
Το λυπητερό είναι ότι η σύμβαση δεν έχει υπογραφεί από τη διοίκηση των ΕΑΣ, αφού δεν έχει ακόμα διοριστεί από το Φεβρουάριο του 2013.
Επίσης, τα ΕΑΣ συμμετέχουν σε προγράμματα υψηλής τεχνολογίας σε συνεργασία με ευρωπαϊκές εταιρείες, καλύπτοντας τις ανάγκες του ΝΑΤΟ -και συγκεκριμένα τα προγράμματα I.R.I.S και Patriot.
Για το πρόγραμμα I.R.I.S εκκρεμεί παράδοση ύψους 1.500.000 ευρώ για την ολοκλήρωση συμβολαίου 25.000.000 ευρώ και με την στάση της ΕΑΣ κινδυνεύει να χαθεί παραγγελία ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ.
Για το πρόγραμμα Patriot συνεχίζεται η δεύτερη φάση του, αλλά παρουσιάζει καθυστερήσεις στην ανάθεση κατασκευαστικού έργου, λόγω και της κατάστασης που βρίσκεται η εταιρεία.