Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Ολοκληρώθηκε το "έγκλημα" με το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο

Σήμερα, Τρίτη παίχθηκε στη Βουλή το τελευταίο επεισόδιο στο "δράμα" του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου.
   
Του Σταύρου Ζαγκανά
Και αυτό γιατί την Παρασκευή, κόμματα της αντιπολίτευσης κατέθεσαν αιτήσεις για ονομαστικές ψηφοφορίες σε κρίσιμα άρθρα, τα οποία και υπερψηφίστηκαν σήμερα.

Με αυτόν τον τρόπο, ολοκληρώθηκε το "έγκλημα" του αντιρατσιστικού, για το οποίο ουδείς, μιλά, ουδείς ασχολείται, ουδείς φαίνεται να... ανησυχεί για αυτό που πρόκειται να εφαρμοστεί μετά τη σημερινή διαδικασία.
Ενα νομοσχέδιο, που φιμώνει, οποιονδήποτε θελήσει να πάει κόντρα στις "επιταγές" της νέας τάξης πραγμάτων.
Το έγκλημα άρχισε την Παρασκευή - Ποιοι υπερψήφισαν το "έκτρωμα"
Το νομοσχέδιο υπερψήφισαν την Παρασκευή, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, ο ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε παρών επί της αρχής (ψήφισε το άρθρο 5, καταψήφισε το άρθρο 2 και δήλωσε παρών στα υπόλοιπα), ενώ καταψήφισαν Ανεξάρτητοι Έλληνες, Χρυσή Αυγή, ΚΚΕ και η ομάδα των Ανεξάρτητων Δημοκρατικών Βουλευτών.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης Χαράλαμπος Αθανασίου αποδέχθηκε τροπολογία του ΠΑΣΟΚ, που υποστηρίχθηκε από ΣΥΡΙΖΑ και ΔΗΜΑΡ, με την οποία προβλέπονται στον Ποινικό Κώδικα αυστηρότερες διατάξεις για εγκλήματα που τελούνται με ρατσιστικά κίνητρα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ διαφώνησε με το άρθρο 2, που ποινικοποιεί την άρνηση των γενοκτονιών των χριστιανικών πληθυσμών της Μικρασίας, και κατέθεσε αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας. Επίσης η Χρυσή Αυγή ζήτησε ονομαστική για τα άρθρα 1, 2 και 3 του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου.

Από τη στάση της ΔΗΜΑΡ διαφοροποιήθηκε η Μαρία Ρεπούση, δηλώνοντας «παρών» στο νομοσχέδιο. «Διαχωρίζω πλήρως τη στάση μου από την θέση της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΔΗΜΑΡ. Δηλώνω "παρών" για το όλο σχέδιο νόμου», είπε διευκρινίζοντας ότι καταψηφίζει το άρθρο 2.

Η συζήτηση για την επέκταση του συμφώνου συμβίωσης στα ομόφυλα ζευγάρια κυριάρχησε στη Βουλή, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε να διώκεται με τον αντιρατσιστικό νόμο, όχι μόνο η προτροπή και υποκίνηση σε βία, αλλά και η πράξη ρατσιστικής βίας.

Η εισηγήτριά του Βασιλική Κατριβάνου υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο διαπνέεται από το «πνεύμα Μπαλτάκου», ο οποίος, όπως είπε, το είχε αποσύρει όταν κατατέθηκε. «Καλό είναι να ασχολούμαστε με την ουσία των διατάξεων και όχι με το τι είπε ή έκανε ο Μπαλτάκος», απάντησε ο υπουργός Δικαιοσύνης Χ. Αθανασίου και πρόσθεσε: «Μακριά από μένα τέτοιες σκέψεις και δεσμεύσεις τύπου Μπαλτάκου, όπως είπατε».

Για το σύμφωνο συμβίωσης ο κ. Αθανασίου υποστήριξε ότι πως είναι ζήτημα που εμπίπτει στο οικογενειακό δίκαιο και ότι έχει πολλές παραμέτρους. «Δεν είναι μόνο το να συμβιώσουν δυο άνθρωποι, που είναι μία πραγματικότητα. Έχει ζητήματα οικογενειακά, έχει ζητήματα ασφαλιστικά, έχει ζητήματα συνταξιοδοτικά», ανέφερε.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Άδωνις Γεωργιάδης επεσήμανε ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας δεν θα πάει στη ΔΕΘ και επέλεξε να πάει σε διεθνές συνέδριο στο Κόμο της Ιταλίας.

«Πείτε μου έναν λογικό άνθρωπο που θα είχε την επιλογή να πάει ένα τριήμερο στη Λίμνη Κόμο στο πολυτελέστατο ξενοδοχείο του πλανήτη με τραπεζίτες, εφοπλιστές και δισεκατομμυριούχους και την άλλη επιλογή να πάει με τον κ. Στρατούλη –τον συμπαθώ ιδιαιτέρως- στη ΔΕΘ και να φωνάζει και θα επέλεγε το δεύτερο. Ποιος θα επέλεγε τη διαδήλωση αντί για τη Λίμνη Κόμο; Προφανώς και ο κ. Τσίπρας δικαίως και σωστά και λογικά επέλεξε τη Λίμνη Κόμο», είπε.

«Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έχει συμμετάσχει σε πάρα πολλές διαδηλώσεις και πορείες και δεν προτιμά τη λίμνη Κόμο. Έχει υποχρεώσεις να συμμετάσχει σε διεθνή φόρουμ γιατί προφανώς αυτό επιτάσσει η ιδιότητά του ως Προέδρου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, που διεκδικεί μάλιστα και τη διακυβέρνηση της χώρας», του απάντησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Θοδωρής Δρίτσας και πρόσθεσε: «Είναι αγωνιστής και στους δρόμους και εκεί που πρέπει πραγματικά για να επιτελέσει το έργο του και το καθήκον του».

Τι προηγήθηκε της υπερψήφισης του νομοσχεδίου

Πολλά ερωτηματικά προκαλεί πάντως το νομοσχέδιο το οποίο υπερψηφίστηκε επί της αρχής  από το θερινό τμήμα της Βουλής και ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία χθες.

Στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε συμπεριλήφθηκαν ρυθμίσεις που ποινικοποιούν την άρνηση γενοκτονιών και εγκλημάτων πολέμου που έχουν αναγνωριστεί από το ελληνικό κοινοβούλιο αλλά και την εκφορά λόγου που προτρέπει σε βία εναντίoν προσώπων με βάση το σεξουαλικό τους προσανατολισμό.

Συγκεκριμένα προβλέπονται ποινές τουλάχιστον 6 μηνών φυλάκισης και προστίμου 5 έως 25 χιλιάδων ευρώ για τους παραβάτες που εμπίπτουν στις παραπάνω διατάξεις ενώ εφόσον η ποινή φυλάκισης υπερβαίνει το ένα έτος συνεπάγεται και στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων από 1 έως 5 έτη.

Παράλληλα, όταν ο παραβάτης δρα για λογαριασμό ή κατέχει διευθυντική θέση εντός νομικού προσώπου, ο υπ. Δικαιοσύνης μπορεί να επιβάλλει διοικητικό πρόστιμο από 10.000 έως 100.000 ευρώ και αποκλεισμό από δημόσιες παροχές, επιχορηγήσεις, επιδοτήσεις, διαφημίσεις προμήθειες κ.ά. για διάστημα από έναν έως έξι μήνες. Σε περίπτωση που ο δράστης προέβη σε αξιόποινες πράξεις κατά τη διάρκεια ραδιοφωνικής ή τηλεοπτικής εκπομπής, το πρόστιμο επιβάλλεται από το ΕΣΡ.

Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου απορρίφθηκε η συμπερίληψη πρότασης που θα επέκτεινε την ισχύ του συμφώνου συμβίωσης και σε ομόφυλα ζευγάρια καθώς, σύμφωνα με τον υπουργό Δικαιοσύνης Χ. Αθανασίου, το θέμα άπτεται του οικογενειακού δικαίου και θα ήταν αδόκιμη η προσθήκη του στο εν λόγω νομοσχέδιο. Όσον αφορά τις διατάξεις που αφορούν στην άρνηση γενοκτονιών, ενστάσεις ακούστηκαν όχι μόνο εντός της Βουλής αλλά και από ομάδα ιστορικών και πανεπιστημιακών που με δημόσια επιστολή τους εκφράζουν την αντίθεσή τους στο προτεινόμενο άρθρο 2 του νομοσχεδίου καθώς θεωρούν πως έτσι πλήττεται τόσο η ελευθερία του λόγου όσο και η επιστημονική έρευνα.

Παρόμοιοι νόμοι, σχετικά με την άρνηση ιστορικών μαζικών εγκλημάτων και ειδικότερα του Ολοκαυτώματος, ισχύουν σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες όπως οι Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, Αυστρία, Πορτογαλία, Ελβετία ενώ ειδικά στις πρώην κομμουνιστικές χώρες διώκεται και η άρνηση εγκλημάτων των κομμουνιστικών καθεστώτων. Από την άλλη, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων δικαίωσε σε πρώτο βαθμό τον Τούρκο πολιτικό Ντογού Περιντσάν, που είχε καταδικαστεί στην Ελβετία για άρνηση της γενοκτονίας των Αρμενίων, θεωρώντας πως οι υπάρχουσες ρυθμίσεις αντιβαίνουν στην ελευθερία της έκφρασης που κατοχυρώνεται στο άρθρο 10 της Ευρωπαϊκής Συνθήκης περί Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Αυτό είναι το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο

Αντιδράσεις από… λίγους

Μερικοί Μητροπολίτες, λίγοι βουλευτές και κάποιοι άνθρωποι των γραμμάτων εναντιώθηκαν στο αντιρατσιστικό νομοσχέδιο. Ένα σχέδιο νόμου, το οποίο αλλάχτηκε εν μία νυκτί και σε πολύ λίγα σημεία του, ώστε να καμφθούν οι όποιες αντιδράσεις και να περάσει από τη Βουλή.

Ποιοι αντέδρασαν

«Ο νόμος αυτός είναι αντίθετος προς την Αγία Γραφή, προς την Ελληνική σοφία και παιδεία, αλλά και προς αυτήν την απλή λογική και το αίσθημα του ανθρώπου», αναφέρει χαρακτηριστικά ο μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας σε επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.

«Δεν το περιμέναμε ποτέ ότι στην πατρίδα μας την Ελλάδα θα συζητηθεί διά να εφαρμοστεί διά νόμου μία τέτοια στυγνή δικτατορία, η οποία θα μας απαγορεύει να ονομάσουμε τα "σύκα-σύκα" και την "σκάφη-σκάφη"» αναφέρει ο μητροπολίτης, σημειώνοντας ότι «στην επαρχία μου, την Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως, κληρικοί και λαικοί και απλός λαός (τσοπάνηδες και γεωργοί) είναι όλοι οργισμένοι εναντίον σας για το τόλμημά σας να προωθείτε ένα τέτοιο ελεεινό νομοσχέδιο ενάντιο προς την ελληνορθόδοξη παράδοσή μας».

Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον πρωθυπουργό για το  αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, απέστειλαν ακόμη δύο μητροπολίτες, οι Αιτωλοακαρνανίας Κοσμάς και Κυθήρων Σεραφείμ. Την «οδυνηρή έκπληξη» και την αντίθεσή του εξέφρασε και ο μητροπολίτης Δρυινουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης Ανδρέας.

Βαρυσήμαντη δήλωση Μητροπολίτη Μεσογαίας

Με μια βαρυσήμαντη δήλωση για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο που προωθεί η Κυβέρνηση τοποθετήθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος.

"Είναι κρίμα αυτή η Κυβέρνηση ως τελευταία πράξη πριν από την αυτοκτονία της να μας αφήνει ως νομοθετημένη πλέον κληρονομιά τα επίχειρα του ηθικού παραλογισμού της", σημειώνει ο Μητροπολίτης Νικόλαος ο οποίος καθιστά σαφές ότι, "Δεν ζητούμε να αποσυρθεί ο νόμος.

Ζητούμε να διορθωθεί. Για να χτυπήσεις το μίσος δεν είναι μονόδρομος το να πνίξεις τον σεβασμό και την ελευθερία του λόγου".

Η δήλωση του Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικολάου:
Με υποψιάζουσα σπουδή, στο Θερινό Τμήμα της Βουλής, εμφανίζεται αιφνιδιαστικά προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο που λέγεται «αντιρατσιστικό» και στο παρελθόν δεν πέρασε γιατί συναντούσε έντονες αντιδράσεις.

38 βουλευτές της ΝΔ επικαλούμενοι λόγους συνειδήσεως απειλούν ότι θα το καταψηφίσουν και ζητούν την απόσυρσή του. Η Κυβέρνηση φαίνεται πως τους αγνοεί και επιμένει. Υποθέτω πως τελικά θα τους εκβιάσει.

Πέντε Μητροπολίτες το αποκαλούν «καταστροφικό» ή «πονηρό» ή κάτι τέτοιο και σε έντονο ύφος εκφράζουν την αντίθεσή τους. Η Ιερά Σύνοδος προς το παρόν σιωπά. Το πρόβλημα είναι ότι, ενώ στην επικεφαλίδα μιλάει και για ξενοφοβία, κάπου μέσα του είναι κρυμμένη και μια άλλη καινούργια και ύποπτη λέξη, η «ομοφοβία».

Φυσικά και θέλουμε να αντιμετωπισθεί ο ρατσισμός και η μισαλλοδοξία. Κοινωνίες μίσους και εκδικητικότητας που δεν είναι ανεκτικές στη φυσιολογική διαφορετικότητα δεν είναι ικανές να φιλοξενήσουν αξίες, ούτε να δημιουργήσουν πρόοδο και πολιτισμό, ούτε να συντηρηθούν και να επιβιώσουν. Κοινωνίες όμως που απαγορεύουν τον στιγματισμό και τον έλεγχο των ψυχοκοινωνικών διαστροφών, όπως είναι και οι γενοκτονίες και οι ομοφυλίες, αλλά και ο ρατσισμός, αυτές οι κοινωνίες ούτε κοινωνίες είναι ούτε και δημοκρατίες. Ας μας εξηγήσουν οι υποστηρικτές του νόμου γιατί να προστατεύεται ο αντιρατσισμός και να απαγορεύεται η «ομοφοβία».

Δεν ζητούμε να αποσυρθεί ο νόμος. Ζητούμε να διορθωθεί. Για να χτυπήσεις το μίσος δεν είναι μονόδρομος το να πνίξεις τον σεβασμό και την ελευθερία του λόγου. Για να εξαφανίσεις την κακία δεν υποχρεούσαι να απαγορεύσεις το Ευαγγέλιο. Υποχρεούσαι να το αναστήσεις.

Τελικά το πρόβλημα δεν είναι η «ομοφοβία», τήν οποία μόλις μάθαμε ως λέξη, όσο η ομομανία την οποία καθημερινά ζούμε στην πράξη.

Είναι κρίμα αυτή η Κυβέρνηση ως τελευταία πράξη πριν από την αυτοκτονία της να μας αφήνει ως νομοθετημένη πλέον κληρονομιά τα επίχειρα του ηθικού παραλογισμού της.

«Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι».


Οι ακαδημαϊκοί που φωνάζουν

Δεκάδες καθηγητές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τον τεράστιο κίνδυνο που κρύβει για την ύπαρξη του ίδιου του Ελληνισμού το τεράστιο κύμα λαθρομετανάστευσης που σαρώνει την χώρα, το οποίο αντί να αντιμετωπιστεί σθεναρά από την κυβέρνηση, το "χαϊδεύει" χαρακτηρίζοντάς τους μάλιστα απλά ως "παράτυπους μετανάστες" (είναι χαρακτηριστικό ότι η κρατική ΝΕΡΙΤ αναφερόμενη σε ένα σκάφος γεμάτος με λάθρο στα ανοικτά του Σουνίου ανέφερε ότι "αναζητείται ιστιοφόρο με 25 επιβάτες"!)

"Η απόφαση για την ανέγερση του τεμένους στο Βοτανικό οξύνει το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης, επιβραβεύοντας την παρανομία, και δημιουργεί τεράστια προβλήματα ασφάλειας και κοινωνικής συνοχής στη χώρα μας.

Παράλληλα, το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, όπως έχει, περιορίζει τα δικαιώματα των Ελλήνων, όπως είναι η ελευθερία του λόγου, και γίνεται κίνητρο που ευνοεί τη λαθρομετανάστευση. Πρωταρχικό μέλημα της πολιτείας είναι η αντιμετώπιση του εποικισμού της χώρας μας με μέτρα άμεσα και αποτελεσματικά".

Στην επιστολή τους αυτή, οι ακαδημαϊκοί καταθέτουν την θέση τους σχετικά με την ανέγερση του τεμλενους στο Βοτανικό, το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο αλλά και την λαθρομετανάστευση και, τέλος, καταθέτουν τις δικές τους προτάσεις για την απαραίτητη αλλαγή πορείας και πολιτικών επιλογών απέναντι σε υπάρχοντα φαινόμενα που οδηγούν σε μία ανυπολογίστου μεγέθους εθνική καταστροφή.

Μεταξύ άλλων οι καθηγητές αναφέρουν:

"
Καλούμε την Πολιτεία:

1) Να αντιμετωπίσει άμεσα τη μάστιγα της εισβολής-εποίκησης αποκαθιστώντας την υπό πλήρη κατάρρευση πληθυσμιακή συνοχή αλλά και την ασφάλεια της χώρας, όπως έχει υποχρέωση και καθήκον, ως εξής:
α) Καταγγέλλοντας και καταργώντας τους εθνοκτόνους Κανονισμούς «Δουβλίνο ΙΙ και ΙΙΙ» που πλήττουν το εθνικό συμφέρον. β) Εντοπίζοντας όλους τους αλλοδαπούς που εισήλθαν παράνομα στην Ελλάδα και απελαύνοντάς τους άμεσα, με χρέωση των εξόδων απέλασης στις Πρεσβείες τους.
γ) Επαναφέροντας τα προσφάτως καταργηθέντα άρθρα του Ποινικού Κώδικα με τα οποία προβλέπονταν το μέτρο της διοικητικής απέλασης αλλοδαπών με την διάπραξη πλημμελήματος.
δ) Περιορίζοντας δραστικά το θεσμό του πολιτικού ασύλου, δεδομένου ότι ο θεσμός αυτός καταστρατηγείται συστηματικά για να διευκολύνει την είσοδο των αλλοδαπών στη χώρα

. 2) Να αναβάλει την απόφαση για την ίδρυση τεμένους στο Βοτανικό ή αλλού στην Ελληνική επικράτεια, μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία της απέλασης των παράνομων αλλοδαπών.

3) Να αποσύρει το κριθέν ως αντισυνταγματικό αντιρατσιστικό νομοσχέδιο που, όπως έχει, καταρρακώνει το αναφαίρετο δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου.
Τέλος, καλούμε τους Έλληνες βουλευτές να συνειδητοποιήσουν τους εθνικούς κινδύνους που επισημαίνονται παραπάνω και να πράξουν τα δέοντα στις επερχόμενες ψηφοφορίες της Βουλής".


ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ

Σταύρος Α. Αναγνωστόπουλος, Ομότιμος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών.
Ιωάννα Αναστασοπούλου, Καθηγήτρια, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Αντώνιος Ανδρεάτος, Καθηγητής, Σχολή Ικάρων.
Ιωάννης Αργυρόπουλος, PhD, Διευθυντικό στέλεχος τεχνικού προσωπικού AT&T Labs, Atlanta.
Ευάγγελος Βαλιανάτος, Διδάκτωρ, συγγραφέας.
Νίνα Γκατζούλη, Καθηγήτρια, University of New Hampshire.
Αθανάσιος Επίσκοπος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Χρήστος Κ. Ευαγγελίου, Καθηγητής Φιλοσοφίας, Πανεπιστήμιο του Μαίρυλαντ (Τάουσον), ΗΠΑ.
Παναγιώτης Εσκίογλου, Καθηγητής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Πέτρος Ιωάννου, Καθηγητής, University of Southern California.
Λεωνίδας Κουμάκης, Νομικός, συγγραφέας.
Ηλίας Κουρούμαλης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Γεώργιος Κυριακού, Καθηγητής, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Xanthippi Markenscoff, Distinguished Professor, University of California, San Diego.
Ευριπίδης Μπίλλης, τ. Επίκουρος Καθηγητής, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Γεώργιος Μπλύτας, PhD Physical Chemistry, συγγραφέας.
Λευτέρης Μέρμηγκας, Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης στο Μπάφαλο, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ.
Νικόλαος Λ. Μωραΐτης, Ph.D., Πανεπιστήμιο Καλιφόρνιας, ΗΠΑ.
Μαρία Νεγρεπόντη-Δελιβάνη, Πρ. Πρύτανης, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Δημήτριος Παντελής, Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Γρηγόριος Παπαγιάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Νικόλαος Θ. Παπαδόπουλος, Ομότιμος Καθηγητής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Στέφανος Παπακώστας, ΜΒΑ, τ. Καθηγητής Κολλεγίων Deree, Southeastern, University of Indianapolis.
Νικόλαος Παπαροδόπουλος, τ.Λέκτορας Πανεπιστημίου Αιγαίου
Γεώργιος Παύλος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Γεώργιος Πυργιωτάκης, τ. Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ευάγγελος Ρήγος, Master Mariner, Pace University, NY – BBA, Ελλάς.
Κωνσταντίνος Ρωμανός, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Ηλίας Σταμπολιάδης, Καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης.
Αναστασία Τσακιροπούλου, Καθηγήτρια, University of Alabama.
Georgia Triantafillou, Professor of Mathematics, Temple University, Philadelphia, ΗΠΑ.
Μαρία Υψηλάντη, Επίκουρος Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Νικόλαος Φυτρολάκης, Ομότιμος Καθηγητής, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Ιωάννης Χατζόπουλος, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αιγαίου."

Η σιωπή του Αρχιεπίσκοπου  Ιερώνυμου

Μεγάλο ερωτηματικό προκαλεί η σιωπή του Μακαριοτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου.

Ενώ συνηθίζει να βγάζει ανακοινώσεις, για διάφορα θέματα που άπτονται της Εκκλησίας, μέχρι στιγμής επικρατεί από την πλευρά του σιγή ιχθύος.

Μετά από κάποιες πρόχειρες συζητήσεις που είχε κάνει για το θέμα αυτό, πριν τις διορθωτικές αλλαγές του νομοσχεδίου, φάνηκε να έκλεισε το στόμα και τα μάτια, έτσι ώστε να περάσουν απαρατήρητα τα εγκληματικά κρυφά νοήματα φράσεων του νομοσχεδίου.

Και ρωτάμε...

Πως είναι δυνατόν μετά από την ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου, να μπορούν Πατέρες, Ιεράρχες, Μητροπολίτες, ακόμα και απλοί πολίτες να εκφράζουν την άποψή τους για την δράση αιρέσεων, δογμάτων και άλλων θρησκειών που θα αποβλέπουν στα "χτυπήματα" προς την Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία;

Με ποια ελευθερία θα μπορεί ένας ιερέας Ενορίας να ενημερώνει τους ενορίτες του και να τους εξηγεί τι σημαίνει η δραστηριότητα άλλων θρησκευτικών οργανώσεων; Οταν μετά από αυτό το νομοσχέδιο θα υπάρχει κίνδυνος αυτοφώρου τότε σίγουρα το στόμα των ιεραρχών θα φιμώνεται.

Για ποια ελευθερία λόγου ακόμα και στους δημοσιογράφους θα μιλάμε μετά από αυτό, όταν θα θέλουν ενδεχομένως να συγκρίνουν τα θετικά και τα αρνητικά θρησκειών μεταξύ τους;

Πως θα μπορεί κανείς να εξηγεί ποια θα είναι τα αποτελέσματα της ανέγερσης ενός τζαμιού σε μία πόλη όπως η Αθήνα, τη στιγμή που οποιαδήποτε φράση του, οποιαδήποτε ενδεχομένως αρνητική άποψή του προς αυτή την κατεύθυνση, θα μπορεί να τον φυλακίσει;

Τι άλλο θα πρέπει να θυσιάσουμε σε αυτή τη χώρα;

Την αξιοπρέπειά μας, την θυσιάζουμε καθημερινά.

Την ψυχική μας ηρεμία την θυσιάζουμε καθημερινά.

Τώρα ήρθε η ώρα να θυσιάσουμε και όλα αυτά για τα οποία Κάποιος μάτωσε πάνω στο σταυρό, με τον (που ακούστηκε;) Αρχιεπίσκοπο Αθηνών να κάνει ότι δεν καταλαβαίνει τα ψιλά γράμματα του νομοσχεδίου.

Είναι το λιγότερο ντροπή, εγκληματική αδιαφορία και αναρωτιώμαστε με ποιο αντάλλαγμα συνέβη αυτό...