Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018

Πολιτική απόφαση κι όχι εκκλησιαστική! Το Φανάρι διαμελίζει την Ορθοδοξία την Ενότητά της

Ο Πατριάρχης Κων/πολης τροποποίησε τη θέση του για πολιτικούς λόγους.. 
H Δήλωση που υιοθετήθηκε κατά τη διάρκεια της Συνόδου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στις 15 Οκτώβρη στο Minsk μεταξύ άλλων αναφέρει.
 » ……Αυτές οι παράνομες αποφάσεις της Συνόδου της Εκκλησίας της Κων/πολης ελήφθησαν μονομερώς , αγνοώντας τις κλήσεις iτης Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και του πληρώματος της Ορθόδοξης Ρωσικής Εκκλησίας όσο κι αυτών των αδερφών τοπικών Ορθόδοξων Εκκλησιών των επικεφαλείς των και ιεραρχών για μια πανορθόδοξο Σύνοδο που θα συζητήσει το ζήτημα..
Η αποκατάσταση ευχαριστιακής κοινωνίας με Εκκλησία σχισματικών κι ακόμη πιο πολύ αφορισμένων ισοδυναμεί με τη διαμόρφωση ενός σχίσματος  και είναι αυστηρώς καταδικασμένη από τους Κανόνες της Αγίας Εκκλησίας : «  Εἰ δὲ φανείῃ τις τῶν ἐπισκόπων, ἢ πρεσβυτέρων, ἢ διακόνων, ἤ τις τοῦ κανόνος τοῖς ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν, καὶ τοῦτον ἀκοινώνητον εἶναι, ὡς ἂν συγχέοντα τὸν κανόνα τῆς ἐκκλησίας. » (2ος Κανόνας της Συνόδου Αντιόχειας. Αποστολικοί Κναόνες 10, 11).
Η απόφαση του Πατριάρχη Κων/πολης στην « αποκατάσταση» του κανονικού στάτους και την αποδοχή στην ευχαριστιακή κοινωνία  του πρώην Μητροπολίτη Φιλάρετου Denissenko, αφορισμένου αγνοεί πολλές διαδοχικές αποφάσεις των Επισκοπικών Συμβουλίων της Ρωσικής Ορθ. Εκκλησίας των οποίων η εγκυρότητα δεν αμφισβητήθηκε.
Ο Μητροπολίτης Φιλάρετος (Denissenko) αποσχηματίστηκε, καθαιρέθηκε και υποβαθμίστηκε στην τάξη του λαϊκού από μια απόφαση του Επισκοπικού Συμβουλίου της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Kharkov, με ημερομηνία 27 Μαίου 1992, γιατί δεν τήρησε τους όρκους του στο σταυρό και το ευαγγέλιο κατά το προηγούμενο Επισκοπικό Συμβούλιο της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Το Επισκοπικό Συμβούλιο της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας με διάταγμα της 11 Ιούνη 1992, επιβεβαίωσε την απόφαση του Συμβουλίου του  Kharkov, κι αποσχημάτισε τον Φιλάρετο Denissenko, στερώντας τον από όλους τους βαθμούς της ιερωσύνης -και αποκλείοντάς τον από τις εκκλησιαστικές τάξεις της- σύμφωνα με τις ακόλουθες κατηγορίες : « Απάνθρωπη και υπεροπτική αντιμετώπιση προς τον υφιστάμενο κλήρο, αυταρχισμό και εκβιασμό (Tίτ. 1, 7-8 , Αποστολικός Κανόνας 27). Σκανδάλισε τους πιστούς με τη συμπεριφορά του και την ιδιωτική του ζωή  (Mατθ 18, 7, 3ος Κανόνας της 1ης Οικουμενικής Συνόδου , 5ος Κανόνας της 4ης Οικουμενικής Συνόδου) ψευδορκία (25ος Αποστολικός Κανόνας) δημόσια δυσφήμιση και εξύβριση του Επισκοπικού Συμβουλίου (6ος Κανόνας της 2ης Οικουμενικής Συνόδου) , ιεροτελεστίες,, συμπεριλαμβανομένων χειροτονιών σε καθεστώς απαγόρευσης (28ος Αποστολικός Κανόνας), σχηματισμός Σχίσματος εντός Εκκλησίας  (15ος Κανόνας Σύνοδος α΄-β). » όλες οι χειροτονίες που πραγματοποίησε ο Φιλάρετος μετά την καθαίρεσή του και την υπαγωγή του σε στάτους λαϊκού αρχής γενομένης από της  27 Μαίου 1992, όσο και τα επιτίμια που επέβαλε αναγνωρίστηκαν ως μη έγκυρες , άκυρες..
Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις για μετάνοια έχοντας απωλέσει την αρχιερατική του τιμή ο Φιλάρετος  Denissenko συνέχισε την σχισματική του δράση κυρίως στο έδαφος άλλων τοπικών Εκκλησιών. Αναθεματίστηκε από ένα διάταγμα του Επισκοπικού Συμβουλίου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του 1997.
Αυτές οι αποφάσεις αναγνωρίστηκαν από όλες τις Ορθόδοξες Τοπικές Εκκλησίες συμπεριλαμβανομένης αυτής της Κων/πολης. Στις 26 Αυγούστου 1992, η Αγιώτητά του ο Βαρθολομαίος Κων/πολης απάντησε σ΄επιστολή της  Αγιώτητά του Πατριάρχη της Μόσχας και πασών των Ρωσιών  Αλέξιου  που ανακοίνωνε την καθαίρεση του Μητροπολίτη Κιέβου Φιλάρετου : « η καθ ημάς Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία αναγνωρίζουσα εις το ακέραιον την επί του θέματος αποκλειστική αρμοδιότητα της υφ’ Υμάς Αγιωτάτης Εκκλησίας της Ρωσίας αποδέχεται τα Συνοδικώς αποφασισθέντα .. ».
Σε μια επιστολή του η Αγιώτητα του ο πατριάρχης Βαρθολομαίος προς τον πατριάρχη Αλέξιο μ΄ημερομηνία  7 Απρίλη 1997,για τον αναθεματισμό του Φιλάρετου Denissenko,δήλωσε : «Έχοντας λάβει γνώση της προαναφερθείσας απόφασης, πληροφορήσαμε την ιεραρχία του οικουμενικού θρόνου μας και ζητήσαμε να μην έχει πλέον καμία εκκλησιαστική κοινωνία με τα προαναφερθέντα πρόσωπα.»
Τώρα μετά από 2 δεκαετίες ο Πατριάρχης Κων/πολης τροποποίησε τη θέση του για πολιτικούς λόγους.. »
Στην επίμαχη επιστολή ο Βαρθολομαίος το 1992 όταν τα γεγονότα ήταν νωπά μάλιστα έστειλε όπως ομολογεί 2  επισκόπους του τον Ιωάννη Περγάμου και τον Σκοπέλου για να πληροφορηθούν από πρώτο χέρι τα γεγονότα για να μην παραπλανηθεί σε παρερμηνεία καθώς ο καθαιρεμένος είχε προσφύγει και τότε στο Φανάρι. Σήμερα 2 δεκαετίες μετά αναιρεί εαυτόν και ανατρέπει τα πάντα και ανασκευάζει. Διγλωσσία χειρίστου είδους που από μόνη αρκεί να φέρει τα πάνω κάτω να προκαλέσει γενικευμένη σύγχιση κι αναταραχή στην Εκκλησία και την κοινωνία όταν αυτή εκφράζεται από τον ίδιο τον Οικουμενικό που συμπεριφέρεται σαν τον τελευταίο ψευδομάρτυρα…………
dimpenews.com