Η απόφαση της διαφημιστικής εταιρείας DoubleClick να χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που παρέχουν τα λεγόμενα "cookies", τα οποία τοποθετούνται στον υπολογιστή μας τις περισσότερες φορές που επισκεπτόμαστε κάποιο δικτυακό τόπο, έχει διχάσει τον κόσμο του κυβερνοχώρου. Στα άμεσα πλάνα της εταιρείας είναι η δημιουργία μιας βάσης δεδομένων, η οποία θα παρουσιάζει το "προφίλ" χιλιάδων ανθρώπων που σερφάρουν στο Internet.Oι κατάλογοι αυτής της βάσης θα περιέχουν πλήρεις πληροφορίες για το πού πηγαίνει και τι κάνει ο καθένας στις καθημερινές του περιηγήσεις μέσα στο Internet, καθώς και μια σειρά από δημογραφικές και άλλες αναλύσεις. Οι κατάλογοι αυτοί προορίζονται φυσικά για όλους όσοι συμμετέχουν ή θέλουν να συμμετάσχουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο εμπορικό κομμάτι του Internet, το οποίο αναπτύσσεται με ιλλιγιώδη ρυθμό.
Το μεγάλο πρόβλημα στην όλη υπόθεση είναι ότι οι χρήστες δεν ειδοποιούνται κατά την "τοποθέτηση" των συγκεκριμένων "cookies" στους υπολογιστές τους. Για να το γνωρίζουν, πρέπει να έχει ενεργοποιηθεί η σχετική επιλογή στο πρόγραμμα πλοήγησης που χρησιμοποιούν. Τη δυνατότητα ολικής απενεργοποίησης των δικών της "cookies" προσφέρει από το δικτυακό της τόπο και η DoubleClick.
Αυτήν τη στιγμή, η DoubleClick συνεργάζεται με περισσότερους από 11.500 δικτυακούς τόπους. Οπως όμως λένε οι υπεύθυνοι της εταιρείας, πρόσβαση σε αυτήν τη βάση θα έχουν μόνο όσοι προτίθενται να προσφέρουν κάτι σε αντάλλαγμα.
Η DoubleClick υποστηρίζει βέβαια ότι η νέα υπηρεσία θα κινηθεί μόνο προς το συμφέρον του χρήστη/καταναλωτή, αφού ο κάθε χρήστης θα λαμβάνει στο ταχυδρομείο του (κανονικό και ηλεκτρονικό) μόνο εκείνες τις εμπορικές και διαφημιστικές ειδήσεις που τον αφορούν.
Επίσης, η DoubleClick ισχυρίζεται ότι όλοι οι δικτυακοί τόποι που θα κάνουν χρήση της βάσης θα ενημερώνουν τον κάθε χρήστη κατά την πρώτη του επίσκεψη ότι οι κινήσεις του καταγράφονται και μπορούν να γνωστοποιηθούν.
Από την άλλη πλευρά, πολλοί ενδιαφερόμενοι για την προστασία των προσωπικών δεδομένων στο Internet δεν δείχνουν να πείθονται. Οπως λένε, ακόμη και αν όλες αυτές οι ασφαλιστικές δικλείδες λειτουργήσουν, πιθανότατα θα είναι πάρα πολλοί αυτοί που καθημερινά θα επισκέπτονται τους επίμαχους δικτυακούς τόπους, χωρίς να έχουν κατανοήσει πλήρως τις σχετικές προειδοποιήσεις. Eχουν μάλιστα οργανώσει και τη σχετική δικτυακή ομάδα αντίστασης, η οποία ονομάζεται "Junkbusters".
Newsroom ΔΟΛ
Το μεγάλο πρόβλημα στην όλη υπόθεση είναι ότι οι χρήστες δεν ειδοποιούνται κατά την "τοποθέτηση" των συγκεκριμένων "cookies" στους υπολογιστές τους. Για να το γνωρίζουν, πρέπει να έχει ενεργοποιηθεί η σχετική επιλογή στο πρόγραμμα πλοήγησης που χρησιμοποιούν. Τη δυνατότητα ολικής απενεργοποίησης των δικών της "cookies" προσφέρει από το δικτυακό της τόπο και η DoubleClick.
Αυτήν τη στιγμή, η DoubleClick συνεργάζεται με περισσότερους από 11.500 δικτυακούς τόπους. Οπως όμως λένε οι υπεύθυνοι της εταιρείας, πρόσβαση σε αυτήν τη βάση θα έχουν μόνο όσοι προτίθενται να προσφέρουν κάτι σε αντάλλαγμα.
Η DoubleClick υποστηρίζει βέβαια ότι η νέα υπηρεσία θα κινηθεί μόνο προς το συμφέρον του χρήστη/καταναλωτή, αφού ο κάθε χρήστης θα λαμβάνει στο ταχυδρομείο του (κανονικό και ηλεκτρονικό) μόνο εκείνες τις εμπορικές και διαφημιστικές ειδήσεις που τον αφορούν.
Επίσης, η DoubleClick ισχυρίζεται ότι όλοι οι δικτυακοί τόποι που θα κάνουν χρήση της βάσης θα ενημερώνουν τον κάθε χρήστη κατά την πρώτη του επίσκεψη ότι οι κινήσεις του καταγράφονται και μπορούν να γνωστοποιηθούν.
Από την άλλη πλευρά, πολλοί ενδιαφερόμενοι για την προστασία των προσωπικών δεδομένων στο Internet δεν δείχνουν να πείθονται. Οπως λένε, ακόμη και αν όλες αυτές οι ασφαλιστικές δικλείδες λειτουργήσουν, πιθανότατα θα είναι πάρα πολλοί αυτοί που καθημερινά θα επισκέπτονται τους επίμαχους δικτυακούς τόπους, χωρίς να έχουν κατανοήσει πλήρως τις σχετικές προειδοποιήσεις. Eχουν μάλιστα οργανώσει και τη σχετική δικτυακή ομάδα αντίστασης, η οποία ονομάζεται "Junkbusters".
Newsroom ΔΟΛ