Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Οικουμενιστική αλλοίωση του μαθήματος των Θρησκευτικών στη Σερβία

Σε υποσημείωση της Επιστολής του αγωνιστή επισκόπου Ράσκας και Πριζρένης κ. Αρτεμίου σχετικά με τους πραγματικούς λόγους της διώξεως του, δίνεται μια σημαντική πληροφορία για το μάθημα των Θρησκευτικών στην Ορθόδοξη Σερβία.
Με την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος που στοίχισε τις ζωές σε χιλιάδες Σέρβους, ήρθε μετά από 50 χρόνια ο καιρός να εισαχθεί το 2001 μάθημα Θρησκευτικών στα σχολεία της Σερβίας. Και τότε η συγγραφή τους ανατέθηκε στον Ιγνάτιο Μίντιτς, Επίσκοπο του Μπρανίτσεβο στην κεντρική Σερβία, που είναι καθηγητής Δογματικής στη Θεολογική Σχολή του Βελιγραδίου. Πρόκειται για νεωτεριστή θεολόγο, ακόλουθο της οικουμενιστικής θεολογίας του Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα), που συνέγραψε βιβλία πλήρη οικουμενιστικής θεολογίας, δυσνόητα όχι μόνο στους μαθητές αλλά ακόμη και στους διδάσκοντες. Για τα βιβλία αυτά υπήρξε αντίδραση τόσο των παιδαγωγών όσο και των γονέων αλλά όπως φαίνεται καμία σημαντική αλλαγή δεν έγινε......
Μεταφέρουμε και εδώ τη σχετική αποκαλυπτική υποσημείωση της Επιστολής του επισκόπου Αρτεμίου που φανερώνει και άλλες πτυχές της δράσης του επισκόπου Ιγνατίου:
Ιγνάτιος Μίντιτς, Επίσκοπος του Μπρανίτσεβο στην κεντρική Σερβία, είναι καθηγητής Δογματικής στη Θεολογική Σχολή του Βελιγραδίου. Είναι γνωστός για πολλούς νεωτερισμούς που εισάγει στα διδασκόμενα και στα γραφόμενά του, πολλά των οποίων αντιβαίνουν στην Ορθόδοξη Παράδοση και στην Πατερική Θεολογία. Παράδοξο είναι ότι στη διδασκαλία του έχει πλήρη υποστήριξη και κάλυψη των τριών μαθητών του αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς (Μπούλοβιτς, Ράντοβιτς και Γιέβτιτς), παρ΄ όλο που εδώ και χρόνια έχουν γίνει πολλές αντιδράσεις από τον κλήρο και τον λαό με επίμονες απαιτήσεις να απομακρυνθεί αυτός από τη Θεολογική Σχολή, και ακόμα να καταδικαστεί η διδασκαλία του. Στην Σερβική Εκκλησία υπάρχουν Επίσκοποι οι οποίοι εδώ και πολλά χρόνια δεν δίνουν ευλογία στους κληρικούς τους να σπουδάζουν στη Θεολογική Σχολή του Βελιγραδίου, δεδομένου ότι με τις διδασκαλίες του σκανδαλίζονται πολλές ψυχές. Ο Αθανάσιος Γιέβτις, όμως, τον έχει αποκαλέσει "προφήτη"!
 Ο Σεβασμιώτατος Αρτέμιος πριν από μερικά χρόνια έκανε διεξοδική ανάλυση επάνω στη διδασκαλία του, η οποία εκτείνεται σε τρία ογκώδη τετράδια, τα οποία έστειλε στη ΔΙΣ και στην Ιεραρχία, με έκκληση να ασχοληθεί η Ιεραρχία με τη διδασκαλία του, διότι έχει γίνει μεγάλος σάλος στον λαό, και να ληφθεί επίσημη θέση σ΄ αυτό το ζήτημα. Αυτή η ενέργεια, όμως, του Σεβασμιωτάτου Αρτεμίου προκάλεσε τουναντίον νέες επιθέσεις και μηχανορραφίες εις βάρος του ιδίου, ενώ συστήθηκε μια τριμελής Επιτροπή (Ράντοβιτς, Μπούλοβιτς, Γιέβτιτς) με σκοπό να ασχοληθεί με την υπόθεση αυτή και ύστερα να κάνει έκθεση στην Ιεραρχία, πράγμα που δεν έγινε έως τώρα (ούτε, φαίνεται, πρόκειται να γίνει), παρ΄ όλο που ο Επίσκοπος Αρτέμιος τα τελευταία χρόνια έκανε υπενθυμίσεις στην Ιεραρχία ζητώντας εκκίνηση της υποθέσεως. Δεν είναι άσχετο να ειπωθεί ότι κυριότερη θέση στη διδασκαλία του Μίντιτς κατέχει στην ουσία η θεολογία του Μητροπολίτου Περγάμου Ι. Ζηζιούλα, του οποίου ο Μίντιτς (ομού με τους Γιέβτις, Ράντοβιτς και Μπούλοβιτς) είναι πιστός ακόλουθος. Επιπρόσθετη οδύνη προκαλεί το γεγονός ότι του ανεθέτει τη συγγραφή των βιβλίων για το Μάθημα των θρησκευτικών (μετά από τότε που εισήχθη το Μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία της Σερβίας το 2001, ύστερα από 50 χρόνια).
 Τα βιβλία αυτά εκτός από το γεγονός ότι είναι δυσνόητα όχι μόνο για τους μαθητές αλλά συχνά και για τους ίδιους τους διδασκάλους, φάνηκαν επιζήμια για τα παιδιά και προκάλεσαν πολλές αντιδράσεις εκ μέρους όχι μόνο του κοινού αλλά και των παιδαγωγών, χωρίς όμως να ληφθούν κατάλληλα μέτρα επάνω σ΄ αυτό το ζήτημα. Η πρωτοπορία του Σεβασμιωτάτου Ιγνατίου Μίντιτς στη λειτουργική αναγέννηση (με ενεργή υποστήριξη πάλι των ίδιων Επισκόπων), που πολλές φορές συνεπάγεται, εκτός των άλλων, και την κατάργηση των τέμπλων μέσα στους ναούς, έχει προκαλέσει πολλές ταραχές και αντιδράσεις στον σερβικό λαό.