και πετούν ενωμένα μαζί με τα F-16 M της 336 Μοίρας και τα γαλλικά Rafale εντός του FIR Λευκωσίας.
Οι ώρες που ακολούθησαν για τους υπεύθυνους και τους χειριστές της διάτρητης αεράμυνας ήταν σίγουρα ισάξιες με τον πιο άσχημο εφιάλτη, στον οποίο πρωταγωνιστούσαν.
Από εκείνη την ώρα και μετά οι Τούρκοι αναζητούν για δεύτερη φορά μέσα στην ελληνοτουρκική κρίση που έχει ξεσπάσει τη ρεβάνς.
Από το Επιτελείο της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας δόθηκε η εντολή για απογείωση F-16 και την εντολή να εμπλακούν.
Ανάμεσα από το Καστελόριζο και την Κύπρο εκτός των έξι αεροσκαφών που εκπαιδεύονταν όλα μαζί νοτιοδυτικά της Πάφου, είχαν στήσει το δικό τους καρτέρι ακόμη τέσσερα F-16 Block 52 plus από τις 340 και 343 μοίρα.
Οι «λαγοί»
Ήταν οι «λαγοί» οι οποίοι παράσυραν ουσιαστικά μακριά από το πεδίο της αεροναυτικής άσκησης EUNOMIA τα τουρκικά F-16 που είχαν πάρει την εντολή να χαλάσουν τα Ελληνοκυπριακά και Γαλλικά σχέδια.
Σύμφωνα με ασφαλείς πηγές αρχικά οι Έλληνες ιπτάμενοι άφησαν ένα ελεγχόμενο «πλεονέκτημα» στους Τούρκους, επιχειρώντας έτσι να τους αδειάσουν πιο γρήγορα τις μισογεμάτες δεξαμενές καυσίμων.
Οι Τούρκοι πιλότοι έχει διαπιστωθεί ότι απογειώνονται τα τελευταία χρόνια με τις μισές δεξαμενές να έχουν καύσιμα σε μια ακόμη προσπάθεια να έχουν λιγότερο βάρος ώστε να κερδίζουν πλεονέκτημα σε ελιγμούς.
Παράλληλα διατηρούν το πλεονέκτημα του ιπτάμενου τάνκερ που δεν σταματά να πετά στο όριο του FIR της Άγκυρας.
Η συνέχεια ωστόσο για τους ιπταμένους της γείτονος δεν ήταν τόσο ευχάριστη διότι με τα καύσιμα να τελειώνουν η υποτιθέμενη αερομαχία στην οποία έβγαιναν κερδισμένοι έγινε ένας εφιάλτης πάνω από την ανοιχτή θάλασσα της Αν. Μεσογείου.
Αυτά και ορισμένα άλλα, σημειώθηκαν την Πέμπτη, κατά την 3 ωρών και πλέον τετραμερή άσκηση που έγινε με τη συμμετοχή συνολικά δώδεκα Ελληνικών μαχητικών στην Κύπρο.
Η επιστροφή της 336 και το νέο χουνέρι από το Καστέλλι
Την Παρασκευή τα τουρκικά μαχητικά ήταν σε readiness των 2 λεπτών, δηλαδή οι αεροπόροι τους βρίσκονταν μέσα στο cockpit περιμένοντας την εντολή για άμεση απογείωση.
Ήξεραν ότι τα F-16 M της 336 Μοίρας «Όλυμπος» που τροχοδρόμησαν με τη γαλανόλευκη μετά από 20 χρόνια στην Πάφο, θα επέστρεφαν πίσω στον Άραξο.
Οι Τούρκοι τοποθέτησαν για τον εντοπισμό τους και το ιπτάμενο ραντάρ Ε-7 βόρεια και δυτικά της Κύπρου. Η πτήση των μπλε φτερών έγινε ξανά αντιληπτή λίγο μετά το Καστελόριζο και τότε οι Τούρκοι πιλότοι από το Dalaman έλαβαν την εντολή για απογείωση και φυσικά παρενόχληση.
Αντί όμως να παρενοχλήσουν τα γεράκια του «Ολύμπου» ήρθαν σε τετ α τετ κι ένα σκληρό για εκείνους air to air με έξι Ελληνικά F-16 που είχαν απογειωθεί από το Καστέλι όταν τα Ελληνικά ραντάρ είδαν τις απογειώσεις από το τουρκικό αεροδρόμιο που είναι κοντά στα νοτιοανατολικά παράλια.
Και πάλι δηλαδή σε τακτικό επίπεδο το Ελληνικό Επιτελείο διατήρησε την αεροπορική υπεροχή πολύ ψηλά.
Η επικοινωνιακή ρεβάνς
Και ενώ στο πεδίο η αλήθεια είναι ιδιαίτερα σκληρή για την Τουρκία σχεδόν σε όλα τα επιχειρησιακά επίπεδα, το Τουρκικό υπουργείο άμυνας αργά το βράδυ της Παρασκευής «τιτίβισε» και προβάλει οπτικό υλικό με κλειδωμένο στα τουρκικά σκοπευτικά Ελληνικό F-16.
Η ανάρτηση του τουρκικού υπουργείου άμυνας για την αερομαχία
Επιτελείς σημειώνουν και υπενθυμίζουν ότι εδώ και μέρες, από την επακούμβηση της φρεγάτας «KEMAL REIS» από το «ΛΗΜΝΟΣ» και το ρήγμα τριών και πλέον μέτρων ύψους και πλάτους τουλάχιστον ενός, το Τουρκικό Επιτελείο αναζητά την ρεβάνς.
Όπως ρεβάνς αναζητά και για το ξεμπρόστιασμα των θέσεων των τουρκικών υποβρυχίων, αλλά και για την δωδεκάδα των Ελληνικών αεροσκαφών που πέταξε μετά από μια 20ετία στην Κύπρο.
Φαίνεται ότι μέσω επικοινωνιακού πολέμου επιχειρεί η Άγκυρα να κάνει ένα «σκορ» σε επιχειρησιακό επίπεδο. Άλλωστε και η επικοινωνία, είναι ένα είδος πολύ σοβαρής επιχείρησης κατά τη διάρκεια κρίσεων. Αυτό μαρτυρούν και οι μονόλογοι του ιπταμένου της Τουρκίας, ο οποίος έχει στα σκοπευτικά του ένα μαχητικό F-16 στο οποίο δεν ξεχωρίζουν χαρακτηριστικά αν είναι δηλαδή Ελληνικό και λέει φωναχτά «Μπορώ να χτυπήσω αυτόν που είναι μπροστά μου.
Μην φεύγεις Έλληνα»… Η ανάλυση του συγκεκριμένου βίντεο θα κρατήσει μέρες στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, όμως έμπειροι ιπτάμενοι παρατηρούν κάτι πολύ απλό, ότι το χεράκι του το έχει βάλει σίγουρα κάποιος έμπειρος στο μοντάζ κι όχι για να θολώσει στην εικόνα ευαίσθητες πληροφορίες.
Όμως το τουρκικό υπουργείο Άμυνας έκανε ένα σαφές σφάλμα αναφέροντας ότι απέτρεψαν σε έξι ελληνικά μαχητικά να φτάσουν στην θαλάσσια περιοχή της παράνομης navtex που υποτίθεται ότι πραγματοποιεί έρευνες το σεισμογραφικό Oruc Reis.
Σύμφωνα με ανώτατες πηγές πρώτον οι αεροδιάδρομοι που οδηγούσαν στην Κύπρο το Comao των ελληνικών F-16 δεν είχαν καμία απολύτως σχέση με τις συντεταγμένες της παράνομης navtex, δεύτερον τα μπλε φτερά έφτασαν στην αποστολή τους χωρίς να γίνουν αντιληπτά και τρίτον η επίσημη απάντηση μάλλον θα είναι ιδιαίτερα αποστομωτική, κυρίως επειδή οι εικόνες θα μιλούν από μόνες τους για το που ήταν τα γεράκια της 340 και 343 μοίρας και που συνεκπαιδεύονταν…
https://hellasjournal.com/2020/08/epestrepse-o-efialtis-gia-tin-tourkiki-aeramina-iche-diarkia-oso-aplonontan-ta-stigmata-ton-ellinikon-f-16-stin-kipro/