Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

Μετά το zubr και το υποβρύχιο 214. Περίεργα ατυχήματα συμβαίνουν τελευταία στον ναυτικό μας.

«Περίεργη» φωτιά στο υποβρύχιο 214.Μια τραγωδία με πολιτικές, οικονομικές και επιχειρησιακές για το Πολεμικό Ναυτικό προεκτάσεις απεφεύχθη κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΣ), καθώς κινδύνευσε να καταστραφεί από πυρκαγιά που ξέσπασε σε δεξαμενή,
 στην οποία βρισκόταν ένα από τα υπό ναυπήγηση υποβρύχια, τύπου 214. Ειδικότερα, μια τραγωδία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή στα ΕΝΣ, όταν ξέσπασε πυρκαγιά, από άγνωστους λόγους, στην δεξαμενή Νο 5,
όπου βρίσκεται ένα από τα υπό ναυπήγηση υποβρύχια. Εικάζεται ότι η φωτιά προήλθε από βραχυκύκλωμα, αλλά όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά. Ευτυχώς η φωτιά έγινε αντιληπτή σχετικά έγκαιρα και οι εργαζόμενοι, με τη συνδρομή του τμήματος πυρόσβεσης του ναυπηγείου, κατάφεραν να την περιορίσουν αρχικά και εν συνεχεία να την κατασβέσουν.

Ακόμα βέβαια αναμένεται η υλοποίηση της απόφασης τα υποβρύχια να φυλάγονται από το Πολεμικό Ναυτικό και το Λιμενικό Σώμα - και το σημειώνουμε αυτό, γιατί τονίζουμε ότι η ιδιοκτησία του Σκαραμαγκά. που έχει εξαφανιστεί από την Ελλάδα, δεν είναι «παιδάκια του νηπιαγωγείου». Ο Ισκαντάρ Σάφα έχει πρωταγωνιστήσει σε σκληρές όσο και περίεργες καταστάσεις στην Μ. Ανατολή...

Τα δύο από τα τρία υποβρύχια 214 είναι σχεδόν έτοιμα στη ναυπηγική κλίνη και το «ΩΚΕΑΝΟΣ» (S-118) περιμένει εδώ και τρία χρόνια να περάσει δοκιμές αποδοχής, αλλά κανείς δεν δείχνει ενδιαφέρον να τα εντάξει στη δύναμη του Π.Ν. Κάτι πρέπει να γίνει και γρήγορα.

Ο εκβιασμός της ιδιοκτησίας των Λιβανέζων που έφερε η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου πρέπει να αντιμετωπιστεί με αποφαστικότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Λιβανέζοι αποφάσισαν ότι μπορεί να συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας στο εξωτερικό και έχουν εξαφανιστεί από την Ελλάδα, ενώ μια περιουσία 2 δισ. ευρώ βρίσκεται «δεμένη» στις ναυπηγικές κλίνες, από τη στιγμή θα μπορούσε να προσφέρει τα μέγιστα όχι απλώς στην ασφάλεια της χώρας, αλλά και στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων της στo Eλ Ντοράντο της Ανατολικής Μεσογείου.

Οι εργαζόμενοι έχουν εγκαταληφθεί στην τύχη τους και η κυβέρνηση αρνείται να λάβει αποφάσεις, ενώ γνωρίζει τη μοναδική βιώσιμη λύση. Ακόμη και η πρωτοβουλία του υφυπουργού Εργασίας Νίκου Παναγιωτόπουλου να λάβουν οι εργαζόμενοι ένα επίδομα 1.000 ευρώ δεν έχει τελεσφορήσει, καθώς έχει μπλεχτεί στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα.

Αυτή τη στιγμή το Π.Ν., βάσει αυτών που έχει πληρώσει, έπρεπε να είχε τέσσερα ολοκαίνουργια υποβρύχια 214 και τρία εκσυγχρονισμένα τύπου 209/1200. Αντί αυτών όμως, έχει επιχειρησιακό μόνο ένα, το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» (S-120).
enkripto.com