Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2009

ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ Η ΚΑΡΠΑΣΙΑ


Ο Ασίλ Ναδίρ εξασφάλισε για 99 χρόνια μεγάλη έκταση στη Γιαλούσα για την κατασκευή μαρίνας με ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις. Το έργο όμως πέρασε στα χέρια του Ντέιβιντ Λούις
Σε καθαρά ισραηλινή υπόθεση φαίνεται πως έχει μετατραπεί η τουριστική ανάπτυξη ολόκληρου του ακρωτηρίου της Καρπασίας καθώς κεφάλαια επιχειρηματιών από το Ισραήλ επικεντρώνονται εξ ολοκλήρου σε αυτή την περιοχή. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Π» αλλά και με στοιχεία που έχουν δει κατά καιρούς το φως της δημοσιότητας στον τ/κ Τύπο, επιχειρηματίες από το Ισραήλ έχουν κάνει αισθητή την επενδυτική τους παρουσία στην περιοχή «περιφρονώντας» κατά ένα περίεργο λόγο τις υπόλοιπες περιοχές των κατεχομένων.
Μάλιστα κατά καιρούς Τ/Κ επιχειρηματίες καθώς και μερίδα του τ/κ Τύπου έχουν καταγγείλει ότι οι «κυβερνήσεις» του ψευδοκράτους προωθούν (σε βάρος τουρκικών και τ/κ επενδύσεων) τις επιχειρηματικές βλέψεις Ισραηλινών παραβλέποντας και παραβιάζοντας «νόμους» και «διατάγματα» μη οικοδόμησης.
Η επιχειρηματική δραστηριότητα των Ισραηλινών ξεκινά στην ουσία από τον 'Αγιο Αμβρόσιο, την Ακανθού, την Επτακώμη και τη Γιαλούσα για να πιάσουν και τη νότια ακτογραμμή του ακρωτηρίου από την Κώμα του Γυαλού, τη Βοκολίδα και το Μπογάζι. Βέβαια, η ναυαρχίδα αυτών των επενδύσεων δεν είναι άλλη από την ανάπτυξη υπερσύγχρονης μαρίνας στη Γιαλούσα (βλέπε φώτο) η οποία βάσει του σχεδιασμού θα πλαισιώνεται από ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις κι άλλες αναπτύξεις.
Του αγώνα κατά συγκεκριμένων ισραηλινών αναπτύξεων ηγείται αυτή τη στιγμή η εφημερίδα «Σταρ Κίμπρις» (του επιχειρηματία Αλί Οζμέν Σαφά, του οποίου τα επενδυτικά σχέδια σκοντάφτουν στην «κυβέρνηση» Έρογλου), η οποία και τις τελευταίες μέρες καταγγέλλει σε δημοσιεύματά της τις αβαρίες που γίνονται από πλευράς «κυβέρνησης» σε τέτοιες αναπτύξεις. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της ανέγερσης (από κεφάλαια Ισραηλινών) 14όροφων πολυκατοικιών (σε λωρίδα ενός χιλιομέτρου) στην ακτή περιοχής ανατολικά του Μπογαζίου Τρικώμου (απαγορεύεται η ανέγερση πολυώροφων κατοικιών ενώ δεν υπάρχει και έτοιμο οδικό δίκτυο κάτι που επίσης απαγορεύει την ανάπτυξη).
'Αλλαξε χέρια
Χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση του Τ/Κ Αϊτάτς Τσανάλπ, ιδιοκτήτη εργοστασίου επεξεργασίας πρώτων υλών, ο οποίος είχε αναλάβει τη λειτουργία «κρατικού» λατομείου στη Γιαλούσα προμηθεύοντας με τεράστιες πέτρες την κατασκευή του έργου της μαρίνας. Ωστόσο με συνοπτικές διαδικασίες του αφαιρέθηκε η «άδεια» του λατομείου και παραχωρήθηκε σε εταιρεία ισραηλινών συμφερόντων. Μάλιστα ο κ. Τσανάλπ είχε προσεγγίσει τον προηγούμενο «υπουργό» εσωτερικών ζητώντας εξηγήσεις εισπράττοντας τότε την απάντηση: «Θα δώσουμε το λατομείο στους Ισραηλινούς». Να σημειωθεί ότι ο εν λόγω Τ/Κ έχει κινήσει νομικές διαδικασίες κατά του «ΥΠΕΣ», ωστόσο η υπόθεση του έχει φθάσει κατά ένα περίεργο τρόπο σε αδιέξοδο.
Σημαντικό επίσης είναι το στοιχείο ότι αρκετοί από τους Ισραηλινούς που εμπλέκονται στο έργο της μαρίνας μεταβαίνουν στα κατεχόμενα από τις ελεύθερες περιοχές. Μερικοί από αυτούς είναι οι Καφφί Σαντέχ, Λίζα Σίνγκερ, Ιτάι Σίνγκερ, Ρόι Κλάζμαν, Ούρι Ινμπαρ, Ίντο Ίνμπαρ και 'Αβι Μπεν Ντέιβιντ. Η όλη ανάπτυξη αναλήφθηκε (ενοικιάσθηκε η έκταση για 99 χρόνια) αρχικά (υπό την επωνυμία «Port Barbaros») από τον Τ/Κ επιχειρηματία Ασίλ Ναδίρ και την επίσης Τ/Κ Σίντικα Αταλάι και στη συνέχεια δόθηκε σε εταιρεία του γνωστού Ισραηλινού επιχειρηματία Ντέιβιντ Λούις (το έργο μετονομάστηκε σε «Karpaz Gate Marina»). Το έργο έχει γνωρίσει (για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους) σημαντική καθυστέρηση όσον αφορά την κατασκευή του. Πάντως την προηγούμενη βδομάδα το πολυτελές σκάφος του επιχειρηματία Ντέιβιντ Λούις έκανε την εμφάνισή του στην μαρίνα, με δημοσιεύματα να αναφέρουν ότι αρκετοί «υπουργοί» και «βουλευτές» το επισκέφθηκαν.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κωδικός άρθρου: 906122
ΠΟΛΙΤΗΣ - 31/10/2009, Σελίδα: 6