Τα προσωπικά δεδομένα εγγεγραμμένων στο δημοφιλές μέσο «πουλήθηκαν» σε 60 κολοσσούς χωρίς τη συγκατάθεσή τους
Από την
Ελενα Στάθου - Ελευθερόγλου
Ελενα Στάθου - Ελευθερόγλου
Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις που αφορούν το facebook και το σκάνδαλο με τη διαρροή των προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων χρηστών του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης!
Νέα έρευνα των «New York Times» έφερε χθες στο φως νέα συνταρακτικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία το facebook την τελευταία δεκαετία σύναψε συμφωνίες με περισσότερες από 60 εταιρίες που κατασκευάζουν τηλέφωνα και άλλες συσκευές επικοινωνίας, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα πρόσβασης σε τεράστιο όγκο δεδομένων των χρηστών και των φίλων τους χωρίς τη συγκατάθεσή τους.
Μάλιστα, η πρόσβαση των κατασκευαστών ηλεκτρονικών συσκευών συνεχίστηκε ακόμα και μετά τη δέσμευση του facebook ότι θα σταματούσε αυτή την πρόσβαση, υπακούοντας στο σχετικό ψήφισμα της αμερικανικής Επιτροπής Ομοσπονδιακού Εμπορίου, του 2011.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της νεοϋορκέζικης εφημερίδας, το δημοφιλές μέσο είχε κλείσει τουλάχιστον 60 συνεργασίες ανταλλαγής δεδομένων με κορυφαίους κατασκευαστές συσκευών, όπως η Apple, η Amazon, η BlackBerry, η Microsoft και η Samsung.
Χωρίς να υπάρχει ρητή συγκατάθεση, οι συμφωνίες αυτές επέτρεψαν στους κατασκευαστές να έχουν πρόσβαση σε σημαντικές προσωπικές πληροφορίες των χρηστών του facebook, όπως στο status των προσωπικών τους σχέσεων, στις πολιτικές πεποιθήσεις τους, στα στοιχεία για το επίπεδο της εκπαίδευσης που έχουν λάβει, της θρησκείας τους κ.λπ. Ορισμένοι μάλιστα κατασκευαστές είχαν πρόσβαση και στα δεδομένα των φίλων των χρηστών του facebook, πολλοί από τους οποίους θεωρούσαν ότι είχαν αποκλείσει την κοινή χρήση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι περισσότερες συμφωνίες βρίσκονται σε ισχύ, παρότι το facebook περιόρισε σε μεγάλο βαθμό την πρόσβαση στα δεδομένα μετά το σκάνδαλο που ξέσπασε τον περασμένο Μάρτιο με την Cambridge Analytica.
Σε απάντηση στο δημοσίευμα των «New York Times», το facebook προσπάθησε να υπερασπιστεί την πρακτική της κοινής χρήσης των προσωπικών δεδομένων του χρήστη με άλλες εταιρίες.
«Αυτοί οι συνεργάτες υπέγραψαν συμφωνίες που εμπόδισαν τη χρήση των πληροφοριών για τους χρήστες του facebook για οποιονδήποτε άλλον σκοπό, εκτός από την αναδημιουργία εμπειριών που να μοιάζουν με το facebook» ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος του γνωστού μέσου κοινωνικής δικτύωσης.
Νέα έρευνα των «New York Times» έφερε χθες στο φως νέα συνταρακτικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία το facebook την τελευταία δεκαετία σύναψε συμφωνίες με περισσότερες από 60 εταιρίες που κατασκευάζουν τηλέφωνα και άλλες συσκευές επικοινωνίας, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα πρόσβασης σε τεράστιο όγκο δεδομένων των χρηστών και των φίλων τους χωρίς τη συγκατάθεσή τους.
Μάλιστα, η πρόσβαση των κατασκευαστών ηλεκτρονικών συσκευών συνεχίστηκε ακόμα και μετά τη δέσμευση του facebook ότι θα σταματούσε αυτή την πρόσβαση, υπακούοντας στο σχετικό ψήφισμα της αμερικανικής Επιτροπής Ομοσπονδιακού Εμπορίου, του 2011.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της νεοϋορκέζικης εφημερίδας, το δημοφιλές μέσο είχε κλείσει τουλάχιστον 60 συνεργασίες ανταλλαγής δεδομένων με κορυφαίους κατασκευαστές συσκευών, όπως η Apple, η Amazon, η BlackBerry, η Microsoft και η Samsung.
Χωρίς να υπάρχει ρητή συγκατάθεση, οι συμφωνίες αυτές επέτρεψαν στους κατασκευαστές να έχουν πρόσβαση σε σημαντικές προσωπικές πληροφορίες των χρηστών του facebook, όπως στο status των προσωπικών τους σχέσεων, στις πολιτικές πεποιθήσεις τους, στα στοιχεία για το επίπεδο της εκπαίδευσης που έχουν λάβει, της θρησκείας τους κ.λπ. Ορισμένοι μάλιστα κατασκευαστές είχαν πρόσβαση και στα δεδομένα των φίλων των χρηστών του facebook, πολλοί από τους οποίους θεωρούσαν ότι είχαν αποκλείσει την κοινή χρήση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι περισσότερες συμφωνίες βρίσκονται σε ισχύ, παρότι το facebook περιόρισε σε μεγάλο βαθμό την πρόσβαση στα δεδομένα μετά το σκάνδαλο που ξέσπασε τον περασμένο Μάρτιο με την Cambridge Analytica.
Σε απάντηση στο δημοσίευμα των «New York Times», το facebook προσπάθησε να υπερασπιστεί την πρακτική της κοινής χρήσης των προσωπικών δεδομένων του χρήστη με άλλες εταιρίες.
«Αυτοί οι συνεργάτες υπέγραψαν συμφωνίες που εμπόδισαν τη χρήση των πληροφοριών για τους χρήστες του facebook για οποιονδήποτε άλλον σκοπό, εκτός από την αναδημιουργία εμπειριών που να μοιάζουν με το facebook» ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος του γνωστού μέσου κοινωνικής δικτύωσης.