Δευτέρα 30 Αυγούστου 2021

Όσα έμαθα δουλεύοντας στα έγκατα του FDA (U.S. Food and Drug Administration)

 

Το χάος με την έγκριση του εμβολίου

Ρώτησα στο «Emily’s Post» και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυτήν την εβδομάδα αν άλλαξε στο μυαλό κάποιου το θέμα του εμβολιασμού αφότου ο αμερικάνικος FDA-U.S. Food and Drug Administration,

ενέκρινε το εμβόλιο της Pfizer κατά της covid-19.

By Εmily Miller

Κανένας δεν απάντησε «ναι».

Πριν από ένα χρόνο, θα προσπαθούσα να πείσω τους ανθρώπους ότι ο οργανισμός FDA ήταν το «χρυσό πρότυπο» για τα φαρμακευτικά προϊόντα κατά της ασθένειας. Τώρα, βλέπω ότι ο οργανισμός καλό είναι να αποτύχει προκειμένου να αναγκαστεί να κάνει ριζικές αλλαγές, έτσι ώστε το κοινό να μπορεί να εμπιστευθεί ότι η ετικέτα «εγκεκριμένο από τον FDA» σημαίνει ότι είναι ασφαλής.


Το πρόβλημα είναι ότι το χάσμα αξιοπιστίας του FDA έχει δημιουργήσει ένα κενό στο οποίο οι θεωρίες συνωμοσίας και η παραπληροφόρηση αναπτύσσονται γρήγορα.



Το αποτέλεσμα είναι ότι πολλοί άνθρωποι δεν πιστεύουν ότι το εμβόλιο όντως εγκρίθηκε. Δεν εμπιστεύονται ότι είναι ασφαλές να εμβολιαστούν. Δεν ξέρουν καν ποιος διευθύνει τον FDA. Αν ο FDA ενέκρινε αργότερα τα εμβόλια ή η διαδικασία έγκρισης διαρκούσε περισσότερο θα ήταν ευκολότερο για το κοινό και δεν θα είχε συμβεί αυτό το χάος της δυσπιστίας. Αλλά ο FDA αρνείται να εργαστεί δημόσια, να παράσχει πληροφορίες με όρους που όλοι καταλαβαίνουμε ή ακόμη και να δείξει το πρόσωπό του. Και όλα αυτά θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί εάν το γραφείο τύπου του FDA δεν λειτουργούσε όπως το Κρεμλίνο του ψυχρού Πολέμου.


Η αποστολή μου στον FDA

Προσλήφθηκα στον οργανισμό κατά τη διάρκεια της πανδημίας επειδή ο Επίτροπος, ο Δρ Stephen Hahn, χρειαζόταν κάποιον εξειδικευμένο στο χειρισμό των ΜΜΕ την περίοδο της κρίσης. Ήμουν εκπρόσωπος της ηγεσίας του Καπιτωλίου κατά τη διάρκεια της 11ης Σεπτεμβρίου και γραμματέας τύπου στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ κατά τη διάρκεια των πολέμων στο Ιράκ και το Αφγανιστάν. Η επικοινωνιακή πολιτική που χρειάζονταν για την COVID δεν διέφεραν πολύ από τους πολέμους. Ο FDA έπρεπε να λάβει όσο το δυνατόν γρηγορότερα περισσότερες πληροφορίες, να τις μεταδώσει έπειτα στο κοινό και να είναι εύκολα προσβάσιμος στους δημοσιογράφους, με ωράριο 24/7.


Ο Hahn ζήτησε από τον Λευκό Οίκο να αλλάξει τη θέση του Βοηθού Επιτρόπου για τα Θέματα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης από δημόσιο υπάλληλο σε κυβερνητικό αξιωματούχο, ώστε να μπορεί να προσληφθεί κάποιος εκτός κυβέρνησης. Αυτή είναι μια πολύ σπάνια και δύσκολη κίνηση και ο Λευκός Οίκος απέδειξε πόσο σημαντική ήταν η επικοινωνία του FDA με το κοινό για την επιχείρηση Warp Speed. Ο επίτροπος μου είπε, όταν μιλήσαμε για πρώτη φορά στις αρχές Ιουνίου 2020, ότι έπρεπε να πειστεί το κοινό να εμπιστευτεί ότι τα εμβόλια κατά της COVID θα λάμβανε μόνο μετά από άδεια χρήσης έκτακτης ανάγκης, οι οποίες αναμένονταν το φθινόπωρο.


Ο Hahn είπε ότι το προσωπικό του δημοσίου δεν είχε εμπειρία με το είδος των σχέσεων με τα ΜΜΕ και τις στρατηγικές επικοινωνίας που ήταν απαραίτητες για την πανδημία της COVID. Δούλευα στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ και είχα διαβαθμισμένο πιστοποιητικό ασφαλείας υψηλού επιπέδου. Έτσι, γνώριζα πώς να μοιραστώ με τους δημοσιογράφους τις πληροφορίες που ήταν για το κοινό και να μην αποκαλύψω ό,τι ήξερα πως ήταν ταξινομημένο για λόγους ασφαλείας. Το κρατικό γραφείο Τύπου μιλούσε στους δημοσιογράφους στο τηλέφωνο όλη μέρα, κάθε μέρα. Υπήρχαν καθημερινές ενημερώσεις. Η δουλειά μας ήταν να δώσουμε στα μέσα ενημέρωσης όλες τις πληροφορίες που χρειαζόταν το κοινό.


Αντιθέτως, το τμήμα «σχέσεων με τα μέσα ενημέρωσης» στο FDA στελεχώθηκε από κυβερνητικούς υπαλλήλους που αρνήθηκαν να έχουν πολλές σχέσεις με τα ΜΜΕ.


Ο FDA και τα μέσα ενημέρωσης

Παρόλο που εκείνος και ο προσωπάρχης (Keagan Lenihan) με προειδοποίησαν, εξεπλάγην όταν θεσμοθετήθηκε πως ο FDA δεν θα έπρεπε να κοινοποιεί όλες τις πληροφορίες στο κοινό. Το προσωπικό μου δεν θα μιλούσε ποτέ με δημοσιογράφους στο τηλέφωνο. Έστελναν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εδώ και εκεί και στη συνέχεια έγραφαν μόνο μία ή δύο προτάσεις με πληροφορίες που είχαν καθαριστεί από κάθε τμήμα της υπηρεσίας, συμπεριλαμβανομένων των δικηγόρων.


Zήτησα στο προσωπικό μου να σταματήσει να ανταλλάσσει μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με δημοσιογράφους και απλά να επικοινωνεί με το τηλέφωνο ή να λέει στους δημοσιογράφους να παίρνουν εκείνοι τηλέφωνο. Δεν υπήρχε περίπτωση να το κάνουν.


Όπως έγραψε ο πρώην συνάδελφός μου David Gortler στο «Forbes» σε ένα άρθρο με τίτλο «Πώς η έλλειψη διαφάνειας του FDA υπονομεύει τη δημόσια εμπιστοσύνη»: «Ένα τεράστιο μέρος της έλλειψης διαφάνειας στον FDA είναι το γραφείο Τύπου του και συγκεκριμένα, οι υπεύθυνοι Τύπου που χρησιμοποιεί ο FDA και οι αποστειρωμένες, κονσερβοποιημένες απαντήσεις που δίνει σε νόμιμες επιστημονικές έρευνες».


Ο Δρ. Hahn μου είπε ότι μια από τις κορυφαίες προτεραιότητές του ήταν να σταματήσουν τα δελτία τύπου να είναι σελίδες κουραστικών επιστημονικών όρων και να τα καταστήσει εύκολα και κατανοητά. Ακόμη και οι «μάχιμοι δημοσιογράφοι» του FDA μου έλεγαν ότι δεν καταλαβαίνουν κάποια από τα δελτία τύπου. Ως πρώην δημοσιογράφος, γνώριζα ότι ο Τύπος χρησιμοποιούσε ανέκαθεν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ως εργαλείο αξιολόγησης προκειμένου να αποφασίσει για τις ειδήσεις.


Εφάρμοσα ένα νέο σύστημα στο οποίο οτιδήποτε επρόκειτο να φανεί στο κοινό (συμπεριλαμβανομένων των μέσων μαζικής ενημέρωσης) έπρεπε να γραφτεί με λαϊκούς όρους και να είναι εύκολα κατανοητό. Απαγόρευσα επίσης τα ακρωνύμια. Κοινοποιήσαμε στην αρχή κάποια αξιόλογα δελτία τύπου μέσω του τεράστιου συστήματος πριν μου βάλουν χαλινάρι.


Η Janet Woodcock

Αν σας ζητούσα να μου πείτε πώς σας φαίνεται η εν ενεργεία Επίτροπος του FDA Janet Woodcock-κεντρική photo, πιθανότατα θα υπήρχε μια τεράστια σιωπή. Κι αυτό γιατί δεν εμφανίζεται ποτέ στην τηλεόραση. Αυτή ήταν μια τεράστια απογοήτευσή μου όταν ήμουν στο FDA γιατί, όπως έλεγα επανειλημμένα στο προσωπικό, οι ειδήσεις είναι εικόνα. Χρειαζόμασταν συνεντεύξεις Τύπου με κάμερες για να έχουμε ευρεία τηλεοπτική κάλυψη προκειμένου να φτάσουμε στους περισσότερους Αμερικανούς. Μου είπαν ότι ο FDA δεν κάνει ανάλογες συνεντεύξεις τύπου. Κάνουν τηλεφωνικές συνδιαλέξεις με δημοσιογράφους.


Ο FDA είχε συνηθίσει στην απρόσωπη τακτική επικοινωνίας, κρύβοντας την Woodcock πίσω από ένα τηλέφωνο. Ανέβασαν ακόμη και μία τηλεφωνική ενημέρωση της στο Youtube. Έως σήμερα έχει μόλις 18.000 προβολές. Είμαι βεβαία ότι οι δημοσιογράφοι αναγκάστηκαν να την ακούσουν για να πάρουν απαντήσεις, αλλά θεωρώ ότι κάτι τέτοιο δεν έκανε ούτε ένα μη εμβολιασμένο άτομο προκειμένου να αποφασίσει.


Επίσης, δεν έχω δει κανένα τηλεοπτικό δίκτυο να χρησιμοποιεί βίντεο τηλεφωνικής κλήσης που αναφέρεται στην έγκριση του εμβολίου. Περισσότεροι είναι στο YouTube εκείνοι που παρακολούθησαν έναν ενήλικα να παίζει ένα παιχνίδι Transformer παρά την Επίτροπο του FDA να εξηγεί τα του εμβολίου.


Όλες οι εικόνες κάλυψης των μέσων ενημέρωσης της έγκρισης του FDA προήλθαν από τη συνέντευξη Τύπου του Joe Biden. Στο έθνος εμφανίστηκε ένας πρόεδρος, τραυλίζοντας, με λευκά μάτια, διαβάζοντας από ένα αυτόματο μηχάνημα ο οποίος είπε ότι ο FDA ήταν το «χρυσό πρότυπο». Δεν μπορώ να φανταστώ ότι καθησύχασε κάποιον δύσπιστο προκειμένου να κάνει το εμβόλιο.


Το προσωπικό του FDA τηλεφωνεί ακόμη και από το σπίτι. Όταν ξεκίνησα στον οργανισμό τον Αύγουστο του 2020, σοκαρίστηκα που κανένα από τα 20 άτομα προσωπικού μου δεν έρχονταν στο γραφείο. Οι θεραπείες, οι δοκιμές και τα εμβόλια για τον κορωνοϊό ήταν τα σημαντικότερα θέματα με τα οποία ασχολήθηκε ποτέ ο FDA, αλλά δεν υπήρχε μία τυπική αίθουσα συνεδριάσεων για τον καθορισμό της στρατηγικής και των τακτικών.


Είπα στον σύμβουλο μου Michael ότι ήθελα το προσωπικό να επιστρέψει στη δουλειά του. Ανέφερε ότι δεν υπήρχε τέτοια περίπτωση. Ακόμα χειρότερα, ο Michael, ο οποίος ήταν μαζί μου όταν προσλήφθηκα και εξαφανίστηκε όταν έφυγα, είπε ότι δεν είχε φύγει από το διαμέρισμά του εδώ και έξι μήνες. Από την άλλη, όλοι οι κυβερνητικοί υπάλληλοι του Λευκού Οίκου ήταν στο γραφείο του, οπότε δεν υπήρχε η δικαιολογία θέματος υγείας. Το προσωπικό του FDA δούλευε 8 ώρες την ημέρα από το σπίτι και έπαιρνε υπερωρίες ή άδεια επί πληρωμή για οτιδήποτε περισσότερο. Σε οποιαδήποτε άλλη δουλειά, θα έλεγα ότι αυτό είναι φυσιολογικό, αλλά ο FDA ήταν σε περίοδο πανδημίας. Περίμενα περισσότερα.


Η πανεπιστημιούπολη του FDA στο Silver Spring, μου φαίνονταν σαν κολέγιο. Αλλά ήταν τρομερά άδειο όποτε πήγαινα εκεί. Ο FDA έπρεπε να εμφανίζεται και να εργάζεται με τις συνθήκες ενός λειτουργικού οργανισμού σε μία κρίση. Δεν θα έπρεπε να κρύβονται πίσω από τα σημαντικά πτυχία και τους μεγάλους τίτλους τους.


Η στρατηγική του χρυσού εμβολίου

Ο Hahn και οι ανώτεροι σύμβουλοί του πίστευαν ότι το κοινό θα συμφωνούσε να εμβολιαστεί εφόσον δεν υπήρχαν ενδείξεις πολιτικής παρέμβασης από τον Λευκό Οίκο. Η πεποίθησή τους ήταν ότι οι άνθρωποι θα εμβολιαζόντουσαν μετά την έγκριση των εμβολίων εξαιτίας της αξιοπιστίας του FDA. Το πρόβλημα με το σχέδιο «Deep State» των Hahn/FDA να εμβολιάσει τους ανθρώπους με βάση την αξιοπιστία ήταν ότι οι ίδιοι δεν είχαν αυτογνωσία. Ζούσαν σε μια φούσκα των δικών τους εγωισμών. Επανειλημμένα, ο Han και οι ανώτατοι αξιωματούχοι έλεγαν ότι η ετικέτα του FDA ήταν το «χρυσό πρότυπο». Ο Biden εξακολουθεί να χρησιμοποιεί αυτήν την άχρηστη στρατηγική «χρυσού προτύπου» και τώρα.


Κοιτάζοντας τις δημοσκοπήσεις πέρυσι, διαπίστωσα ότι οι άνθρωποι εμπιστεύονταν τους γιατρούς τους, την τοπική αυτοδιοίκηση και τις τοπικές ειδήσεις για πληροφορίες σχετικά με την COVID. Αλλά ο FDA δεν κοινοποιούσε τις πληροφορίες του σε καμία από αυτές τις πηγές. Ο οργανισμός έστελνε τεχνικά έγγραφα στην ιατρική κοινότητα και έβγαζε δελτία τύπου στα μέσα ενημέρωσης. Υπήρχε ένα τείχος πληροφοριών μεταξύ του FDA και του κοινού, και είναι και σήμερα εκεί. Έγραψα ένα memo σχετικά με το στρατηγικό σχέδιο επικοινωνίας τον περασμένο Σεπτέμβριο για το συγκεκριμένο πρόβλημα:


«Συνολικά, το κοινό που “σίγουρα ή πιθανώς” θα κάνει το εμβόλιο μειώθηκε από 72% σε 51% (δημοσκόπηση του Pew) από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο. Μια δημοσκόπηση της Gallup αυτή την εβδομάδα δείχνει ότι η συνολική προθυμία για εμβολιασμό μειώθηκε κατά 11 μονάδες στα τέλη του καλοκαιριού, σε μόλις 50% μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου.


Ο κύριος λόγος που οι άνθρωποι δήλωσαν ότι δεν θα κάνουν το εμβόλιο είναι ο φόβος για παρενέργειες (76%), ακολουθούμενος από την αποτελεσματικότητα (72%) και την ανάγκη (30%)».


Οι δημοσκοπήσεις επιδεινώθηκαν αφότου ο FDA εξέδωσε εγκρίσεις εκτάκτου ανάγκης για τα τρία εμβόλια COVID. Μια δημοσκόπηση από το ίδρυμα Robert Wood Johnson και το Harvard T.H, τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Chan, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2021, έδειξε ότι μόλις το 37% των ανθρώπων εμπιστεύονται τον FDA σε μεγάλο βαθμό και το 38% ότι το εμπιστεύεται κάπως. Ένας στους τέσσερις ανθρώπους, το 24%, ανέφερε ότι δεν εμπιστεύεται καθόλου τον FDA.


Ανέφερα στον Hahn, στον πλησιέστερο σύμβουλό του και στον επικεφαλής του προσωπικού του το καλοκαίρι του 2020 ότι έπρεπε να επιταχύνουν την επικοινωνιακή στρατηγική για τα εμβόλια, επειδή χρειάστηκε χρόνος για να ενημερωθεί το κοινό σχετικά με τον τρόπο κατασκευής και δοκιμής των εμβολίων, όσον αφορά στην ασφάλεια αλλά και το ρόλο του ο FDA σε όλα αυτά. Ο Hahn φαινόταν ανοιχτός σε αυτό που ton συμβούλευσα, αλλά το προσωπικό του FDA δεν επρόκειτο να κάνει κάτι διαφορετικό. Επανειλημμένα μου είπαν ότι ο FDA είναι το «χρυσό πρότυπο» και ότι οι ετικέτες τους θεωρούνται μια δίκαιη και ανεξάρτητη ανασκόπηση των «δεδομένων και της επιστήμης».


Επέμεινα. Είπα ότι επικοινωνούν με τους μέσους ανθρώπους και όχι με γιατρούς ή εταιρείες. Οι συνηθισμένοι άνθρωποι δεν γνωρίζουν τι είναι ο FDA. Στην πραγματικότητα, δεν γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ του CDC και του FDA. Και οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι ο Δρ. Anthony Fauci διευθύνει το CDC. Τα μεγάλα κεφάλια στο FDA εξερράγησαν. Αλλά ζούσαν σε αυτή τη μικροσκοπική φούσκα των κυβερνητικών εμπειρογνωμόνων υγείας και επιστήμης στο Washington DC. Δεν είχαν καμία αλληλεπίδραση στον πραγματικό κόσμο.


Η στρατηγική του καλού γιατρού

Ο Λευκός Οίκος, που διορίζει τα πρόσωπα στο υπουργείο υγείας, πίστευε ότι η αξιοπιστία του εμβολίου του FDA θα έπρεπε να βασιστεί σε έναν άνθρωπο, τον Δρ. Hahn. Το σχέδιό τους ήταν να μετατρέψουν τον Δρ. Hahn σε έναν ευγενικό, αξιόπιστο γιατρό του οποίου ο λόγος δεν θα Μπορούσε να αμφισβητηθεί όταν τα εμβόλια θα είχαν εγκριθεί. Το πρόβλημα με αυτό το σχέδιο ήταν (και παραμένει) ότι κανείς δεν γνώριζε ποιος ήταν ο Δρ. Hahn. Σπάνια εμφανιζόταν στην τηλεόραση και απουσίαζε από την ομάδα κρούσης του Λευκού Οίκου. Έγινε γνωστός μόνο όταν ο πρώην πρόεδρος Donald Trump άρχισε να του κάνει tweet προκειμένου να εγκριθεί η θεραπεία που έλαβε ο ίδιος στα τέλη Αυγούστου.


Στη συνέχεια, ο Hahn ισχυρίστηκε ότι 35 στους 100 νοσηλευόμενους ασθενείς με COVID επέζησαν αφού τους χορηγήθηκε η συγκεκριμένη θεραπεία. Όπως και να το δει κανείς, ο Hahn είτε είπε ψέματα είτε υπερέβαλλε. Ζήτησε συγγνώμη, αλλά η ζημιά είχε γίνει. Η πρώτη φορά που εμφανίστηκε, αντιπροσωπεύοντας την αξιοπιστία του FDA, ήταν καταστροφική. Δεν το ξαναείδαμε.


Το χάος με την έγκριση του εμβολίου

Απλά σκεφτείτε πόσο πιο αποτελεσματικό θα ήταν αν η έγκριση του εμβολίου κατά της covid-19 είχε εξηγηθεί με τέτοιο τρόπο που θα τον καταλάβαινε και ο πιο διστακτικός. Αντ ‘αυτού, τα έγγραφα στον ιστότοπο του FDA είναι πρακτικά δυσανάγνωστα και εντελώς αδύνατο να κατανοηθούν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τόσοι πολλοί άνθρωποι είχαν την ψευδή εντύπωση ότι η έγκριση δεν υπήρξε ποτέ.


Μία άλλη δίκαιη κριτική από το κοινό σχετικά με την έγκριση του εμβολίου ήταν ότι βιάστηκαν και δεν πραγματοποιήθηκαν δημόσιες ακροάσεις. Λοιπόν, αντί να εξηγήσει τον λόγο της έλλειψης διαφάνειας, ο FDA δημοσίευσε στον ιστότοπό του ένα παλιό γραφικό με «συνθήματα», το οποίο κοινοποιήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που ανέφερε ότι ο οργανισμός ήταν σε δημόσιες ακροάσεις πριν από την έγκριση.


Το μεγάλο πρόβλημα και η απόδειξη της κακής επικοινωνίας του FDA σχετικά με το εμβόλιο της PFizer ήταν ότι ο κόσμος πίστεψε ότι τελικά δεν είχε πάρει την έγκριση. Αυτό συνέβη επειδή η ανακοίνωση ήταν εντελώς μπερδεμένη και γεμάτη ακρωνύμια (επέστρεψαν!). Δεν υπήρξε καν βίντεο για το κοινό που να το εκπαιδεύσει σχετικά με τη διαδικασία που απαιτήθηκε ώς την έγκριση. Άφησαν το κοινό να διαβάσει τις ανακοινώσεις μόνο του και για αυτό υπήρξε μαζική σύγχυση.


Ο FDA προσπάθησε να διορθώσει αυτό το μεγάλο σφάλμα μόνο με μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ήταν όμως πολύ αργά. Οι άνθρωποι είχαν ήδη λάβει υπόψη τους την αντιληπτή ανεντιμότητα στη λήψη αποφάσεων. Ο Επίτροπος Hahn με ρωτούσε αν πίστευα ότι θα ήταν καλύτερο να πει πως δεν θα ενέκριναν το εμβόλιο αν θεωρούσαν ότι δεν θα ήταν ασφαλές για τους ανθρώπους. Απαντούσα ότι θα έκανε τα πράγματα χειρότερα αν το έλεγε έτσι. Θα έπρεπε να πει ότι «ότι το εμβόλιο είναι ασφαλές για την οικογένειά μου και τη δική σας». Η εναλλακτική σε αυτό είναι ότι «είμαι στα κρυφά ένας κατά συρροή δολοφόνος». Γέλασε, αλλά εγώ το είπα σοβαρά.


Ο Λευκός Οίκος του Joe Biden δεν φαίνεται να νοιάζεται για το γεγονός ότι η έγκριση του εμβολίου της Pfizer ήταν ο ορισμός της αποτυχίας στις δημόσιες σχέσεις, αφού η εστίασή του τώρα είναι στην υποχρεωτικότητα του εμβολίου. Η σφραγίδα του FDA στα σκευάσματα απλώς αναγκάζει τους ανθρώπους να σηκώσουν χωρίς τη θέληση τους τα μανίκια.


Αλλά χρειαζόμαστε ακόμα μια ανεξάρτητη υπηρεσία επιστημόνων που να μπορεί να μετρήσει την ασφάλεια των ιατρικών συνταγών, των τροφίμων, των ιατρικών συσκευών και όλων των άλλων τομέων που ο FDA υποτίθεται ότι έχει την τελευταία και ποιο αποφασιστική λέξη. Αλλά ο FDA δεν θα ανακτήσει ποτέ την αξιοπιστία του μέχρι να καθαρίσει τον οργανισμό από το προσωπικό καριέρας και να φέρει ανθρώπους που πιστεύουν στη διαφάνεια της διαδικασίας και των αποφάσεων.


Ο FDA είναι η ελίτ της Ουάσιγκτον. Δεν τον νοιάζει αν το κοινό μπορεί να κατανοήσει τις λεπτομέρειες της δουλειάς του. Όταν έχετε ένα γραφείο γεμάτο με πολύ έξυπνους αλλά πολύ αλαζονικούς γιατρούς και επιστήμονες, συν γραφειοκράτες, είναι ένας κακός συνδυασμός. Θα πρέπει να λειτουργούν σωστά καθώς οι φορολογούμενοι είναι τα αφεντικά τους και όχι ο εχθρός προκειμένου να κρύβουν πληροφορίες.

https://kourdistoportocali.com/news-desk/osa-ematha-doyleyontas-sta-egkata-toy-fda-u-s-food-and-drug-administration/