Πολύς λόγος έγινε το τελευταίο διάστημα για την εναλλακτική πρόταση προμήθειας αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P 3 από το ναυτικό της Αυστραλίας.
Η πρόταση είχε περιέργως εμφανιστεί αμέσως μετά από την οριστική επιλογή της κυβέρνησης Σαμαρα για επανεργοποίηση των “ελληνικών” P 3. Παρόλα αυτά εξετάστηκε σχολαστικότατα από την ηγεσία του ΠΝ και απορρίφθηκε ως ασύμφορη.Η αιτιολογία ασύμφορη μάλλον δεν αντικατοπτρίζει ακριβώς την πραγματικότητα. Τα πράγματα είναι μάλλος χειρότερα…
Αναζητώντας περισσότερα στοιχεία για τα αυστραλιανά P 3 τα οποία γενικώς παρουσιάζονταν ως πολύ φθηνότερη λύση -το ΄χουμε πληρώσει πανάκριβα το…φθηνό στην Ελλάδα- ανακαλύψαμε τα εξής ενδιαφέροντα στοιχεία:
• Δεν υπάρχουν Αυστραλιανά αεροσκάφη αυτή τη στιγμή προς διάθεση. Κι αυτά που κάποια στιγμή θα υπάρξουν είναι πολύ παλιά και σε χειρότερη κατάσταση από τα δικά μας P-3B.
•Οι Αυστραλοί έχουν 19 αεροσκάφη. Τα τρία από αυτά τα απέσυραν ήδη, τα αποψίλωσαν και τα έκαναν κατσαρόλες στην κυριολεξία. Με επίσημη ανακοίνωση τους είπαν ότι το πρώτο από τα τρία έγινε scrap στις 20 Οκτωβρίου 2014.
•Τα 16 που έμειναν θα πετούν συνέχεια μέχρι και κάθε ένα από αυτά να αποσυρθεί και να γίνει scrap. Εκτός αν βρεθεί “θύμα”. Το έψαξαν στην Αθήνα.
•Τα αεροσκάφη έχουν μηδενικό υπόλοιπο ορίου ζωής. Αυτό σημαίνει ότι θα απαιτηθεί και για αυτά η αγορά νέων πτερύγων, MLU Kits, η εγκατάσταση τους και φυσικά η εκτέλεση πλήρους PDM, προκειμένου να ανακτήσουν την δυνατότητα επιχειρήσεων για 15.000 ώρες πτήσεων. Ακριβώς δηλαδή ότι θα εφαρμοσθεί και στα δικά μας P-3B. Το κόστος αυτό είναι πολύ σημαντικό.
•Οι εργασίες εγκατάστασης στην περίπτωση των ελληνικών P3B θα εκτελεστούν στην ΕΑΒ.
•Τα συστήματα των αεροσκαφών είναι 20 ετών, πλήρως πεπαλαιωμένα, παρωχημένα και χρήζουν αντικατάστασης και αναβάθμισης.
•Ακόμη κι αν όλα τα προηγούμενα αγνοηθούν θα πρέπει να επισημανθεί ότι τα αεροσκάφη από την Αυστραλια θα είναι διαθέσιμα στο τέλος του 2016.
Και για να μην αδικούμε τους Αυστραλούς. Ποτέ δεν ισχυρίστηκαν ότι έχουν κατάλληλα αεροσκάφη να μας δώσουν. Αντιθέτως ο Αρχηγός του Ναυτικού τους είχε αποθαρρύνει την ελληνική πλευρά με συγκεκριμένα στοιχεία και επιχειρήματα.
Ποιοι ήθελαν να προωθήσουν την ανεφάρμοστη λύση; Εταιρεία η οποία παραδόξως δεν έχει και καμία απολύτως σχέση με τα P 3!
Το μπλέξιμο είναι ασύλληπτο, αλλά στην Ελλάδα ,χρόνια τώρα κάπως έτσι δεν μας έβαζαν να …ψωνίζουμε;
http://www.onalert.gr/stories/aeroskafi-katsaroles-gia-to-pn/39796
Αναζητώντας περισσότερα στοιχεία για τα αυστραλιανά P 3 τα οποία γενικώς παρουσιάζονταν ως πολύ φθηνότερη λύση -το ΄χουμε πληρώσει πανάκριβα το…φθηνό στην Ελλάδα- ανακαλύψαμε τα εξής ενδιαφέροντα στοιχεία:
• Δεν υπάρχουν Αυστραλιανά αεροσκάφη αυτή τη στιγμή προς διάθεση. Κι αυτά που κάποια στιγμή θα υπάρξουν είναι πολύ παλιά και σε χειρότερη κατάσταση από τα δικά μας P-3B.
•Οι Αυστραλοί έχουν 19 αεροσκάφη. Τα τρία από αυτά τα απέσυραν ήδη, τα αποψίλωσαν και τα έκαναν κατσαρόλες στην κυριολεξία. Με επίσημη ανακοίνωση τους είπαν ότι το πρώτο από τα τρία έγινε scrap στις 20 Οκτωβρίου 2014.
•Τα 16 που έμειναν θα πετούν συνέχεια μέχρι και κάθε ένα από αυτά να αποσυρθεί και να γίνει scrap. Εκτός αν βρεθεί “θύμα”. Το έψαξαν στην Αθήνα.
•Τα αεροσκάφη έχουν μηδενικό υπόλοιπο ορίου ζωής. Αυτό σημαίνει ότι θα απαιτηθεί και για αυτά η αγορά νέων πτερύγων, MLU Kits, η εγκατάσταση τους και φυσικά η εκτέλεση πλήρους PDM, προκειμένου να ανακτήσουν την δυνατότητα επιχειρήσεων για 15.000 ώρες πτήσεων. Ακριβώς δηλαδή ότι θα εφαρμοσθεί και στα δικά μας P-3B. Το κόστος αυτό είναι πολύ σημαντικό.
•Οι εργασίες εγκατάστασης στην περίπτωση των ελληνικών P3B θα εκτελεστούν στην ΕΑΒ.
•Τα συστήματα των αεροσκαφών είναι 20 ετών, πλήρως πεπαλαιωμένα, παρωχημένα και χρήζουν αντικατάστασης και αναβάθμισης.
•Ακόμη κι αν όλα τα προηγούμενα αγνοηθούν θα πρέπει να επισημανθεί ότι τα αεροσκάφη από την Αυστραλια θα είναι διαθέσιμα στο τέλος του 2016.
Και για να μην αδικούμε τους Αυστραλούς. Ποτέ δεν ισχυρίστηκαν ότι έχουν κατάλληλα αεροσκάφη να μας δώσουν. Αντιθέτως ο Αρχηγός του Ναυτικού τους είχε αποθαρρύνει την ελληνική πλευρά με συγκεκριμένα στοιχεία και επιχειρήματα.
Ποιοι ήθελαν να προωθήσουν την ανεφάρμοστη λύση; Εταιρεία η οποία παραδόξως δεν έχει και καμία απολύτως σχέση με τα P 3!
Το μπλέξιμο είναι ασύλληπτο, αλλά στην Ελλάδα ,χρόνια τώρα κάπως έτσι δεν μας έβαζαν να …ψωνίζουμε;
http://www.onalert.gr/stories/aeroskafi-katsaroles-gia-to-pn/39796