«Είναι τρελοί αυτοί οι Έλληνες» σχολίαζαν επίσημοι και θεατές του «Radom International Airshow» που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Αύγουστο στην Πολωνία, βλέποντας τις ιλιγγιώδεις φιγούρες του σμηναγού (Ι) Γεώργιου Ανδρουλάκη, επικεφαλής της ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους «Ζευς» της Πολεμικής Αεροπορίας, που συμμετείχε στην διοργάνωση.
Ο Έλληνας πιλότος, κατάφερε να πιάσει επιτάχυνση 9G,
χωρίς να … λιποθυμήσει, τα θετικά σχόλια τόσο των οργανωτών, των αντιπροσωπειών και επισήμων από πολλές χώρες του εξωτερικού, όσο και των χιλιάδων θεατών που παρακολούθησαν τις επιδείξεις. Χαρακτηριστικό είναι, πως υψηλόβαθμα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας της Πολωνίας, που επίσης διαθέτει αεροσκάφη F-16, προσέγγισαν την ελληνική αντιπροσωπεία, προκειμένου να ζητήσουν βοήθεια για να οργανώσουν αντίστοιχη ομάδα στη χώρα τους.
Οι σμηναγοί (Ι) Γεώργιος Ανδρουλάκης και Σωτήρης Στράλης, το 2011 χαρακτηρίστηκε κορυφαίος πιλότος στο ΝΑΤΟ, αποτελούν σήμερα την DreamTeam της ομάδας «Ζευς» της Πολεμικής Αεροπορίας, που εδρεύει στην 115 Π.Μ στο αεροδρόμιο της Σούδας.
«Αυτό που βλέπει ο κόσμος στις επιδείξεις, είναι αποτέλεσμα σκληρής εκπαίδευσης, προκειμένου να φέρουμε σε πέρας και αυτή την αποστολή. Η επιλογή μας έγινε, βάση κριτηρίων, ώρες πτήσης ικανότητες κ.α» δήλωσε protothema.gr ο σμηναγός Ανδρουλάκης, συμπληρώνοντας με νόημα τις δυσκολίες του εγχειρήματος. «Σαφώς και έχει μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, επειδή πετάμε σε χαμηλότερο ύψος, αλλά το κάνουμε με ελεγχόμενο ρίσκο. Το ελέγχουμε πλήρως, λόγω της σκληρής μας εκπαίδευσης».
Αν και η ομάδα συμπληρώνει φέτος τον 4ο ουσιαστικά χρόνο παρουσίας, έχει καταφέρει να αποτελεί έναν από τους καλύτερους «πρεσβευτές» της Ελλάδας της κρίσης, στο εξωτερικό. Βέβαια δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν, πως στην παρούσα κατάσταση που βιώνει η χώρα, ίσως είναι «πολυτέλεια» να υπάρχει τέτοια ομάδα. Αν όμως κανείς διαβάσει τα σχόλια ξένων, σε εξειδικευμένα έντυπα και site, θα διαπιστώσει πως όχι μόνο βοηθούν στην βελτίωση της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό, αλλά ταυτόχρονα αποδεικνύουν περίτρανα το αξιόμαχο της Πολεμικής Αεροπορίας και των στελεχών της.
Αλλά και στο εσωτερικό, η παρουσία της ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων, προκαλεί θαυμασμό, αποσπώντας το δυνατό χειροκρότημα του κόσμου. Όχι μόνο στις γιορτές της Πολεμικής Αεροπορίας κάθε Νοέμβριο στο Τατόι και σε άλλα μεγάλα στρατιωτικά αεροδρόμια της χώρας, αλλά και σε σημαντικές ιστορικές επετείους, όπως το 1912 στην Θεσσαλονίκη για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης, αλλά και πρόσφατα στην Ρόδο για τον εορτασμό της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου με την Ελλάδα. Το χειροκρότημα του κόσμου στην ακριτική Ελλάδα και τα επιφωνήματα χαράς και θαυμασμού, είναι η καλύτερη επιβράβευση για εμάς, και κυρίως όταν βλέπουμε στα πρόσωπα του το αίσθημα ασφάλειας και περηφάνιας για την Πολεμική Αεροπορία»λέει ο σμηναγός Ανδρουλάκης.
Από το «Καρέ των Άσσων» στον «Ζεύς»
H Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 "Ζευς" (γνωστή και ως F-16 Demo Team) ιδρύθηκε το 2009 και αποτελεί συνέχεια παρόμοιων ακροβατικών σμηνών της Πολεμικής Αεροπορίας, που διέπρεψαν στους αιθέρες τη δεκαετία 1958 – 1968, όπως τα : «Καρέ των Άσσων», «Acro Team», «Ελληνική Φλόγα» κ.α.
Μετά από συμφωνία με την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, οι τότε σμηναγοί Εμμανουήλ Καραχάλιος, που εκπαίδευσε και τον σημερινό επικεφαλής της ομάδας σμηναγό Ανδρουλάκη, και Δημήτριος Κοντούλης, παρακολούθησαν σχετική εκπαίδευση στην πολιτεία Γιούτα, όπου εδρεύει η κορυφαία αμερικανική ομάδα αεροπορικών επιδείξεων «Viper West F-16 Demo Team». Παράλληλα σχετική εκπαίδευση, έλαβε και η ομάδα υποστήριξης εδάφους. Η εκπαίδευση διήρκησε σχεδόν ένα μήνα και με την επιστροφή στην Ελλάδα, η ομάδα πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη αεροπορική επίδειξη στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την εορτή των προστατών της Πολεμικής Αεροπορίας Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, αποσπώντος τα καλύτερα σχόλια.
Το αεροσκάφος που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση των αεροπορικών επιδείξεων είναι τύπου F-16C Block 52+, το οποίο έχει τη δυνατότητα, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και το ύψος βάσης των νεφών που υπάρχουν στην περιοχή επίδειξης, να εκτελέσει τρία προγράμματα ακροβατικών ελιγμών. Το Υψηλό, το Μεσαίο και και το Χαμηλό, ανάλογα το ύψος των νεφών από το έδαφος και την οριζόντια ορατότητα
Περισσότερες από 1300 ώρες πτήσης
Ο Σμηναγός (Ι) Γεώργιος Ανδρουλάκης είναι ο Επικεφαλής της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 και Ιπτάμενος του Προγράμματος Επίδειξης. Εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 1997 και αποφοίτησε με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού το 2001. Μετά την ολοκλήρωση της αεροπορικής του εκπαίδευσης στην 120 ΠΕΑ το 2002, τοποθετήθηκε σε αεροσκάφη Α-7E Corsair στην 116ΠΜ/335 Μοίρα ενώ το 2004 μετακινήθηκε στην 115ΠΜ σε αεροσκάφη F-16 Block 52+. Από το 2005 υπηρετεί στην 343 Μοίρα. Έχει πάνω από 1300 ώρες πτήσης με αεροσκάφη F-16
protothema.grΠληροφορίες για την ομάδα "Ζεύς"
Ο Έλληνας πιλότος, κατάφερε να πιάσει επιτάχυνση 9G,
χωρίς να … λιποθυμήσει, τα θετικά σχόλια τόσο των οργανωτών, των αντιπροσωπειών και επισήμων από πολλές χώρες του εξωτερικού, όσο και των χιλιάδων θεατών που παρακολούθησαν τις επιδείξεις. Χαρακτηριστικό είναι, πως υψηλόβαθμα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας της Πολωνίας, που επίσης διαθέτει αεροσκάφη F-16, προσέγγισαν την ελληνική αντιπροσωπεία, προκειμένου να ζητήσουν βοήθεια για να οργανώσουν αντίστοιχη ομάδα στη χώρα τους.
Οι σμηναγοί (Ι) Γεώργιος Ανδρουλάκης και Σωτήρης Στράλης, το 2011 χαρακτηρίστηκε κορυφαίος πιλότος στο ΝΑΤΟ, αποτελούν σήμερα την DreamTeam της ομάδας «Ζευς» της Πολεμικής Αεροπορίας, που εδρεύει στην 115 Π.Μ στο αεροδρόμιο της Σούδας.
«Αυτό που βλέπει ο κόσμος στις επιδείξεις, είναι αποτέλεσμα σκληρής εκπαίδευσης, προκειμένου να φέρουμε σε πέρας και αυτή την αποστολή. Η επιλογή μας έγινε, βάση κριτηρίων, ώρες πτήσης ικανότητες κ.α» δήλωσε protothema.gr ο σμηναγός Ανδρουλάκης, συμπληρώνοντας με νόημα τις δυσκολίες του εγχειρήματος. «Σαφώς και έχει μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, επειδή πετάμε σε χαμηλότερο ύψος, αλλά το κάνουμε με ελεγχόμενο ρίσκο. Το ελέγχουμε πλήρως, λόγω της σκληρής μας εκπαίδευσης».
Αν και η ομάδα συμπληρώνει φέτος τον 4ο ουσιαστικά χρόνο παρουσίας, έχει καταφέρει να αποτελεί έναν από τους καλύτερους «πρεσβευτές» της Ελλάδας της κρίσης, στο εξωτερικό. Βέβαια δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν, πως στην παρούσα κατάσταση που βιώνει η χώρα, ίσως είναι «πολυτέλεια» να υπάρχει τέτοια ομάδα. Αν όμως κανείς διαβάσει τα σχόλια ξένων, σε εξειδικευμένα έντυπα και site, θα διαπιστώσει πως όχι μόνο βοηθούν στην βελτίωση της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό, αλλά ταυτόχρονα αποδεικνύουν περίτρανα το αξιόμαχο της Πολεμικής Αεροπορίας και των στελεχών της.
Αλλά και στο εσωτερικό, η παρουσία της ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων, προκαλεί θαυμασμό, αποσπώντας το δυνατό χειροκρότημα του κόσμου. Όχι μόνο στις γιορτές της Πολεμικής Αεροπορίας κάθε Νοέμβριο στο Τατόι και σε άλλα μεγάλα στρατιωτικά αεροδρόμια της χώρας, αλλά και σε σημαντικές ιστορικές επετείους, όπως το 1912 στην Θεσσαλονίκη για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης, αλλά και πρόσφατα στην Ρόδο για τον εορτασμό της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου με την Ελλάδα. Το χειροκρότημα του κόσμου στην ακριτική Ελλάδα και τα επιφωνήματα χαράς και θαυμασμού, είναι η καλύτερη επιβράβευση για εμάς, και κυρίως όταν βλέπουμε στα πρόσωπα του το αίσθημα ασφάλειας και περηφάνιας για την Πολεμική Αεροπορία»λέει ο σμηναγός Ανδρουλάκης.
Από το «Καρέ των Άσσων» στον «Ζεύς»
H Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 "Ζευς" (γνωστή και ως F-16 Demo Team) ιδρύθηκε το 2009 και αποτελεί συνέχεια παρόμοιων ακροβατικών σμηνών της Πολεμικής Αεροπορίας, που διέπρεψαν στους αιθέρες τη δεκαετία 1958 – 1968, όπως τα : «Καρέ των Άσσων», «Acro Team», «Ελληνική Φλόγα» κ.α.
Μετά από συμφωνία με την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, οι τότε σμηναγοί Εμμανουήλ Καραχάλιος, που εκπαίδευσε και τον σημερινό επικεφαλής της ομάδας σμηναγό Ανδρουλάκη, και Δημήτριος Κοντούλης, παρακολούθησαν σχετική εκπαίδευση στην πολιτεία Γιούτα, όπου εδρεύει η κορυφαία αμερικανική ομάδα αεροπορικών επιδείξεων «Viper West F-16 Demo Team». Παράλληλα σχετική εκπαίδευση, έλαβε και η ομάδα υποστήριξης εδάφους. Η εκπαίδευση διήρκησε σχεδόν ένα μήνα και με την επιστροφή στην Ελλάδα, η ομάδα πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη αεροπορική επίδειξη στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την εορτή των προστατών της Πολεμικής Αεροπορίας Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, αποσπώντος τα καλύτερα σχόλια.
Το αεροσκάφος που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση των αεροπορικών επιδείξεων είναι τύπου F-16C Block 52+, το οποίο έχει τη δυνατότητα, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και το ύψος βάσης των νεφών που υπάρχουν στην περιοχή επίδειξης, να εκτελέσει τρία προγράμματα ακροβατικών ελιγμών. Το Υψηλό, το Μεσαίο και και το Χαμηλό, ανάλογα το ύψος των νεφών από το έδαφος και την οριζόντια ορατότητα
Περισσότερες από 1300 ώρες πτήσης
Ο Σμηναγός (Ι) Γεώργιος Ανδρουλάκης είναι ο Επικεφαλής της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 και Ιπτάμενος του Προγράμματος Επίδειξης. Εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 1997 και αποφοίτησε με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού το 2001. Μετά την ολοκλήρωση της αεροπορικής του εκπαίδευσης στην 120 ΠΕΑ το 2002, τοποθετήθηκε σε αεροσκάφη Α-7E Corsair στην 116ΠΜ/335 Μοίρα ενώ το 2004 μετακινήθηκε στην 115ΠΜ σε αεροσκάφη F-16 Block 52+. Από το 2005 υπηρετεί στην 343 Μοίρα. Έχει πάνω από 1300 ώρες πτήσης με αεροσκάφη F-16
protothema.grΠληροφορίες για την ομάδα "Ζεύς"