Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών της Ρωσίας (81%) εξέφρασαν σαφή πρόθεση να συνεχίσουν την εκμάθηση των «Βάσεων θρησκευτικών πολιτισμών και κοσμικής ηθικής». Oι γονείς είναι βέβαιοι ότι το εν λόγω μάθημα επηρεάζει θετικά την ηθική ανάπτυξη των παιδιών τους.
Της ένταξης του μαθήματος αυτού στον κύκλο μαθημάτων των σχολείων μέσης εκπαίδευσης προηγήθηκε έντονη κοινωνική συζήτηση, ενώ παράλληλα στη διάρκεια δύο προηγούμενων ετών παραδιδόταν δοκιμαστικά σε 21 περιφέρειες της χώρας.
«Το νέο μάθημα αντιμετωπίστηκε θετικά από το 98% των δασκάλων ενώ περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες γονείς είναι βέβαιοι ότι το εν λόγω μάθημα επηρεάζει θετικά την ηθική ανάπτυξη των παιδιών τους διαμορφώνοντας σ’ αυτά μια ευαισθησία ως προς την διεθνική και διαθρησκευτική επικοινωνία», δήλωσε η διευθύντρια του Ινστιτούτου Ανάπτυξης της Εκπαίδευσης Μόσχας Μαρία Λαζούτοβα την Τρίτη στη διάρκεια του Διεθνούς Συνεδρίου στο Κρατικό Ινστιτούτο Γλωσσολογίας Μόσχας.
Πέραν αυτού, πρόσθεσε η κα Λαζούτοβα, σύμφωνα με έρευνα του Κοινωνικού Σώματος (Public Chamber) της Ρωσίας, το 2010 το 24% των ερωτηθέντων τάχθηκε υπέρ της παράδοσης των θρησκευτικών πολιτισμών από την πρώτη τάξη του Δημοτικού, ενώ ορισμένοι γονείς πρότειναν να αρχίσει η θρησκευτική εκπαίδευση ακόμα νωρίτερα, δηλαδή από τον παιδικό σταθμό.
«Παράλληλα ένας από τους έξι ερωτηθέντες υποστήριξε ότι το μάθημα αυτό πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη μέχρι την τελευταία τάξη του σχολείου», σημείωσε η ομιλήτρια τονίζοντας ότι ανάμεσα σε όσους το υποστηρίζουν υπάρχουν τόσο θρησκευόμενοι όσο και αθεϊστές.
Από την 1η Σεπτεμβρίου του περασμένου έτους τα «Στοιχεία θρησκευτικών πολιτισμών και κοσμικής ηθικής» διδάσκονται στα σχολεία μέσης εκπαίδευσης όλων των περιφερειών της Ρωσίας. Το μάθημα αυτό παραδίδεται στην τέταρτη τάξη Δημοτικού μια φορά την εβδομάδα.
Κατά την εκτίμηση της κας Λαζούτοβα, ένα από τα σημαντικότατα αποτελέσματα της παράδοσης αυτού του μαθήματος συνίσταται στο ότι τα παιδιά και οι γονείς τους άρχισαν να συζητούν το περιεχόμενό του και να μιλούν μεταξύ τους για την ηθική και την πνευματικότητα, για τις αξίες της ανθρώπινης ζωής και για τις κοινωνικές σχέσεις.
«Η ιδεολογία του θρησκευτικού παράγοντος στην κοσμική εκπαίδευση αποτελεί ένα πολύ λεπτό ζήτημα. Πρέπει να συγκλίνουμε στην κατανόηση του γεγονότος ότι ένας χρυσός πυρήνας οποιασδήποτε θρησκείας είναι οι αξίες του αγαθού, της αγάπης, της πίστης, της ελπίδας, οι πανανθρώπινες αξίες και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Όλα αυτά αποτελούν προϋποθέσεις για την επίλυση πολλών από τα πνευματικά προβλήματα», κατέληξε η παιδαγωγός.
briefingnews.gr