“Παραλήρημα άνευ προηγουμένου και ανάξιες σχολιασμού”, χαρακτήρισε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Γρ. Δελαβέκουρας τις δηλώσεις του προέδρου του Δημοκρατικού Κόμματος (DP) της Τουρκίας Νamik Kemal Zeybek, καθώς και σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας Ηurriyet, που αναφέρονται στα νησιά Αγαθονήσι και Φαρμακονήσι, καθώς και στο περιεχόμενο των διερευνητικών επαφών.
Ο πρόεδρος του Δημοκρατικού Κόμματος Νamik Kemal Zeybek,, σε προεκλογική ομιλία πρόβαλε τον ισχυρισμό ότι “το Αγαθονήσι και το Φαρμακονήσι από το 2004 τελούν υπό ελληνική κατοχή”, ενώ η Hurriyet στην ιστοσελίδα της αναφέρεται στο θέμα και τονίζει πως “το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών απέφυγε να κάνει κάποια ανακοίνωση σχετικά με το νομικό καθεστώς των δύο νησιών” και τονίζει πως σε ερώτησή της, “η διεύθυνση ενημέρωσης του υπουργείου ανέφερε πως τα θέματα του Αιγαίου εξετάζονται στις διερευνητικές επαφές”.
“Τέτοιες ακραίες εθνικιστικές θέσεις”, επισημαίνει η ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών, “ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα και υπονομεύουν τις διμερείς σχέσεις, καθώς και τις προσπάθειες επίτευξης προόδου στο χρονίζον θέμα οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας. Βούλησή μας παραμένει η πρόοδος στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, με γνώμονα το σεβασμό του διεθνούς δικαίου και της εθνικής κυριαρχίας της κάθε χώρας. Βούληση που κατ’ επανάληψη έχει διακηρύξει ότι έχει η ηγεσία της γειτονικής χώρας”. Την έντονη ανησυχία του για τη στάση που ακολουθεί η Τουρκία σχετικά με το νομικό καθεστώς σε Αγαθονήσι και Φαρμανονήσι εξέφρασε ο Ευρωβουλευτής της ΝΔ Γιώργος Κουμουτσάκος.
Ο Γ. Κουμουτσάκος ζήτησε το θέμα να “αντιμετωπιστεί ως άποψη δηλωτική μιας αντίληψης που επικρατεί σε ορισμένα τμήματα του πολιτικού κόσμου της Τουρκίας”.
Σχολιάζοντας μάλιστα τα όσα γράφει η εφημερίδα Ηurriyet και τα οποία αποδίδει σε τουρκικές πηγές, ο ευρωβουλευτής και πρώην εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών τόνισε πως “ουσιαστικά «οι πηγές του τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών» υποστηρίζουν ότι το νομικό καθεστώς των δύο ελληνικών νησιών (Αγαθονήσι και Φαρμακονήσι) είναι υπό αμφισβήτηση και συζήτηση”.